امام جمعه اصفهان گفت: باید درس و مکتب عاشورا به خوبی بدانید وبعد برای امام حسین گریه کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: انسان های که کافر گناهکارند دو نوع عذاب را می کشند یکی از عذاب های نرم استدراج است و یکی از راه های عذاب خداوند این است که خداوند فرد گناهکار به خودش وا می گذارد.

آیت الله طباطبایی گفت : خداوند قلب و چشم فرد گناهکار را مهر می زند و انسان های مومن نیز که ترک جهاد می کنند قلبشان را مهر می زند .

وی افزود: فلاسفه ما می گویندانسان دو جور عقل دارد و در واقع دو نوع محصول دارد یکی از آن ها عقل نظری است و دیگری عقل عملی است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در عقل نظری فرد می تواند بسیاری از موارد بفهمد و در اصل می تواند مجتهد دکتر و یا مهندس شود در حالی که اصلا دینی نداشته باشد.

آیت الله طباطبایی گفت : عقل عملی این است که فرد بفهمد این کار باید انجام دهد یا نه در اصل تشخیص دهد که این کار خوب را انجام دهد.

وی افزود: بصیرت مربوط به عقل عملی است و آدم هایی هستند سواد ندارند ولی خوب و بد را تشخیص دادند و انسان هایی هستند که مهندس عالمند ولی نمی توانند تشخیص خوب و بد را بدهند چون این افراد تقوا ندارند آن فردی که عقل عملی ندارد فریب دشمن را نمی فهمد.

وی ادامه داد: اتم می سازند اما فهم بکارگیری آن را ندارند آنهایی که در میمانمار آدم می کشندبسیاری از آن ها درس خواننده هستند اما عقل عملی و تقوا ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: حضرت علی (ع)می فرمایند آخر کار آدم بی بصیرت دنیا است و در واقع آدم بصیر پشت دنیارا می بیند.
امام جمعه اصفهان بیان داشت : تقوا معانیش این است که انسان خداوند را ناظر بر اعمال خود می بیند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در دهه آخر ذی الحجه و در 24 این ماه آیه مباهله و تطهیر نازل شده و بسیار آیه بزرگی است و وقتی مسیحیان نجران گفتند ببینیم پیامبر با چه کسی می آید و وقتی دیدند پیامبر با همه هستی خود می آید آنها ازکار خود پشیمان شدند.

وی ادامه داد : در این روز آیه ولایت نازل شده که در آن آیه آمده ولی شما و سرپرست شما که در حال رکوع ذکات داده است که اکثر علما می گویند مربوط به امیر المومنین است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: من پیر غلام ها را دوست ندارم و پیشکسوتان خدمت به آستان اهل بیت را دوست دارم و از اینکه به امام حسین بگوییم اریاب قبول ندارم ما دنبال این هستیم که دنبال مکتب اهل بیت را معرفی کنیم.

وی گفت: زمانی که به امام حسین می گوییم ارباب دشمنان می گویند آنها به امام حسین می گویند رب و این آسیب بزرگی است که به مکتب اهل بیت زده می شود.

امام جمعه اصفهان گفت : اسم بچه های خود را عبدالحسین نگذارید کلمه عبد را بردارید چون این موارد موجب آسیب هایی می شود که دشمن ایجاد می کند .

طباطبایی نژاد با بیان اینکه روضه خوانی امام حسین عبادت است افزود: البته باید مقابل ساختار های غلط ایستاد آنها به ما نگفتند نوکری هستید باید این موارد اشتباه اصلاح شود.

وی اضافه کرد : من مخالف گریه برای امام حسین نیستم اما باید درس عاشورا را بدانیم و سپس گریه کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به سالروز کشتار فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت : آنها دست درست هم دادند که هیچ مسلمان و به خصوص شیعه نباشند و برای همین این کشتار انجام دادند.

امام جمعه اصفهان در خصوص سالگرد درگذشت آیت الله خزعلی گفت : این مرد بزرگوار تمام نماز نافله خود را خواند و ترک نکردکه خداوند خدایش رحمت کند.

وی در خصوص شهریار شاعر بزرگ ایرانی نیز گفت : شعری که این شاعر بزرگ درباره حضرت علی سروده بود علی همای رحمت شاهکار این مرد ولایی بود.

 

انتهای پیام/م

 

آرزوی صهیونیست‌ها نابودی همه مسلمین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.