در قالب طرح تحول سلامت، خدمات رایگان دندانپزشکی در بخش زرقان شیراز ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر امینه رئیس شبکه بهداشت و درمان بخش زرقان شیراز گفت: در قالب طرح تحول سلامت و برای ارائه خدمات دندان پزشکی رایگان به مردم ساکن در روستا‌های محروم بخش زرقان یک دستگاه اتوبوس سیار دندان پزشکی در این بخش مستقر شده است.

وی افزود: از مجموع سه دستگاه اتوبوس سیاردندان پزشکی سهمیه استان فارس یک دستگاه آن از چهاردهم شهریور در این بخش مستقر شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مناطق روستایی معاینه کامل دهان و دندان شده اند که عمل‌های ترمیم و پرکردن، جرم گیری و کشیدن دندان نیز برای تعدادی از آن‌ها انجام شده است.

امینه ادامه داد: این واحد سیار دندان پزشکی با دو یونیت دندان پزشکی و تجهیزات لازم تاکنون به مدت سه روز در روستای شول، یک روز در روستای خیرآباد و یک روز هم در روستای کوهک مستقر شده است.

وی اظهار داشت:همچنین در روز‌های آتی این اتوبوس به روستا‌های چاه سرخ، حسین آباد و مهریان عزیمت خواهد کرد و مردم این مناطق را تحت معاینه و درمان قرار خواهد داد.

امینه بیان کرد: در هر اتوبوس سیار علاوه بر راننده یک نفر دندان پزشک و یک نفر دستیار دندان پزشک حضور دارد که پشتیبانی لازم نیز توسط این شبکه انجام شده و همه خدمات ارائه شده رایگان خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بخش زرقان تصریح کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخشداری زرقان در حال اجراست و تا دو هفته آینده ادامه دارد و در صورت نیاز بیش از این مدت به خدمات رسانی خواهد پرداخت.

شهر زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

خدمات رایگان پزشکی به روستاهای محروم بخش زرقان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار