آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به عصر رسانه ای گفت:گروهی از کشورهای غربی فرهنگ آلوده خود را بر رسانه‌های غول‌پیکر سوار کرده و به تمام جهان می‎رسانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) ظهر امروز با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور برگزار شد.

متن کامل پیام آیت‎الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

در عصری زندگی می‏کنیم که عصر رسانه‌‏ها است، این رسانه‎های غول‌پیکر پیام‌‏ها را به تمام جهان و در آن‌ واحد می‌‏رسانند گروه‌هایی از کشورهای غربی فرهنگ آلوده خود را بر آن سوار کرده و به تمام جهان می‎رسانند و از آن برای رسیدن به تمام اهداف نامشروع و شیطانی خود بهره می‎گیرند.

در این شرایط خاموش نشستن و ناظر یکه‌تازی‌های دشمنان شدن شرط عقل نیست. به حمدالله جوامع اسلامی و آگاهان آن‌ها که شرایط زمان و مکان را درک می‌کنند به فکر افتادند که این رسانه‎های نیرومند را در اختیار گرفته و فرهنگ و علوم اسلامی را به‌وسیله آن به تمام جهان برسانند.

مخصوصاً حوزویان عزیز باید از فناوری‌های جدید آگاهی کامل داشته باشند و از آن حداکثر بهره‌برداری نمایند و نیز باید از شبکه‌های اجتماعی برای این اهداف استفاده کرد.

امروزه دشمنان سم‌پاشی می‎کنند ولی ما باید ضد سم را ایجاد کنیم آن‌ها شبهه افکنی می‌کنند و ما باید به شبهات پاسخ صریح و سریع بدهیم. اضافه بر آن میراث‌های عظیمی از علوم اسلامی در موضوعات مختلف از جمله درباره قرآن مجید، تفسیر و حدیث، فقه و اصول و منطق و فلسفه، اخلاق، ادعیه و تاریخ و سیره و پیشوایان و ادبیات و امثال آن در اختیار ماست که بیم آن می‌رود که گذشت زمان گردوغبار نسیان بر آن بیافشاند.

بسیار خوشحال شدیم که مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور برای حفظ و نشر آن‌ها دامن همت به کمر زده و علاوه بر حفظ آن‌ها فرستادن یک کتابخانه بزرگ در لوح‎های فشرده به نقاط مختلف از جمله افتخارات آن‌ها است که از این مرکز نورانی تشکر می‌کنیم که به قول خودشان 400 عنوان نرم‌افزار در قالب لوح‌های فشرده تولید و ارسال می‌کنند و به‌تصریح خودشان پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی نور بیش از 1600 مجله را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. فراهم ساختن برای ارسال و ابلاغ پیام‌های اسلامی استفاده کردن افتخار دیگری است. اخیراً اطلاع یافتیم که به فکر تهیه مقتل جامعی در مورد حوادث عاشورا و شخصیت سالار شهیدان افتادند که برنامه رونمایی از آن در این مجلس انجام می‌شود.

عزیزان باید قدر این زحمات را دانست و از نتیجه آن نیز بهره گیرند باید همان‌طور که در روایات اسلامی از امام صادق(ع) نقل‌ شده است که زمانی فرامی‌رسد که علم از سرزمین قم به تمام جهان فرستاده می‌شود و عالمیان از آن بهره می‌گیرند، امیدواریم آن زمان، زمان ما باشد و ما نیز انجام دهنده این پیام بزرگ امام باشیم.

انتهای پیام/ش

پیام آیت الله مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نرم افزار مقتل الحسین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار