وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از کشت‌های مدرن و گلخانه‌ای اصلی‌ترین راه‌حل برای مقابله با کم‌آبی و از دست ندادن محصولات کشاورزی است که در کاشت گلخانه‌ای مثلاً در کشت خیار، 8 درصد نسبت به عرصه، مصرف آب خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود حجتی  امروز در مراسم افتتاح میدان میوه و تره بهار، بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار غرب استان اصفهان، با اشاره به عظمت ساخت و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بی‌انتهای انسان در کنار اراده، اعتماد به‌ نفس، مشارکت و دوری از هرگونه تنگ‌نظری قادر خواهیم بود بزرگ‌ترین پروژه‌ها را نه تنها در سطح شهر، استان و کشور ارائه دهیم بلکه قادر خواهیم بود در سطح منطقه و بلکه در سطح جهان به موفقیت‌های بالایی دست یابیم.

وی درباره مشکل کم‌آبی به‌ خصوص برای کشاورزان منطقه اصفهان بیان داشت: استفاده از کشت‌های مدرن و گلخانه‌ای اصلی‌ترین راه‌حل برای مقابله با کم‌آبی و از دست ندادن محصولات کشاورزی است که در کاشت گلخانه‌ای مثلاً در کشت خیار، 8 درصد نسبت به عرصه، مصرف آب خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی از دیگر مزایای روی‌آوری به کشت گلخانه‌ای را اشتغال‌زایی برشمرد و تصریح کرد: یکی از مزایای روی‌آوری کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای ایجاد اشتغال است که در هر یک هکتار از کشت گلخانه‌ای 10 نفر در تخصص‌های مختلف قادر به فعالیت خواهند بود و دولت دوازدهم نیز در این زمینه آماده هرگونه خدمت به‌ خصوص در زمینه کشت گلخانه‌ای است.

وی کشاورزان استان اصفهان را جزو بهره‌ورترین کشاورزان کشور بیان کرد و گفت: با وجود کمبود و خشکسالی‌های سال‌های اخیر به‌ خصوص در استان اصفهان، به گفته مسؤولان تولید محصولات کشاورزی نسبت به گذشته تغییری نداشته است؛ سالیانه حدود 6 میلیون تن محصول تولید می‌شود که اصفهان در اغلب محصولات فرآورده‌های دامی و طیور جزو استان‌های اول و دوم کشور است و این مسأله نشان از بهره‌ور بودن کشاورزان این استان دارد.

حجتی در صحبت‌های خود به عظمت و جایگاه شهید حججی نیز اشاره کرد و افزود: صحنه اسارت این شهید و آن صلابت، اقتدار و راست‌قامتی که در برابر دشمن دژخیم از خود نشان داد، چراغ راه ما برای آینده این کشور است که بتوانیم در سایه خون این شهدا قدم‌های هرچند کوچکی برای ادای حق آنان برداریم.

وی در پایان صحبت‌ها به جایگاه شهرستان نجف‌آباد در عرصه کشاورزی و ویژگی‌های بارز مردم این شهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: مایه مباهات و افتخار است که چنین پروژه‌ای با این عظمت به عنوان نمونه و الگو ساخته شده است؛ این یک افتخار است همان‌گونه که نجف‌آباد از دیرباز مرکز عرضه محصولات کشاورزی با آن صبغه ایمانی خود بوده، در سایه مشارکت بخش خصوصی باید این حرکت‌ها ادامه پیدا کند.  

 

انتهای پیام/م

 

کشت گلخانه‌ای راه‌حل اصلی برای مقابله با کم آبی در عرصه کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.