استاندار ایلام گفت: ایجاد بوستان کتاب و دایر کردن سرای مفاخر از نیازهای اساسی و ضروری حوزه فرهنگ و کتاب خوانی در این استان است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ استاندار ایلام در اولین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهارکرد: احداث پارک کتاب به عنوان فضایی که شرایط فروش و مطالعه همزمان در آن مهیا باشد ضرورت اکنون ایلام است.


محمدرضا مروارید افزود: باید با تعیین مکان مناسب از سوی شهرداری، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری و ورود به این زمینه ترغیب کرد تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی درفضایی در شان کتاب و اندیشه به مطالعه یا تهیه کتاب های مورد نیاز خود بپردازند.


مروارید با بیان اینکه استان ایلام دارای مفاخر ادبی، فرهنگی، علمی و هنری زیادی است، گفت: نبود سرای مفاخرحلقه مفقوده محفل مفاخر است.


وی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان به اعضا حاضر  تأکید کرد که که باید به طور جدی ایجاد یک سرای مفاخر در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.


وی از اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به عنوان مجری اصلی احداث و مرمت کتابخانه های استان خواست، روند تکمیل کتابخانه های در دست ساخت به ویژه کتابخانه مرکزی را تسریع بخشیده و اولویت اصلی را در تکمیل کتابخانه مرکزی قرار دهند.

 

انتهای پیام/ح

ضرورت راه اندازی سرای مفاخر و بوستان کتاب در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.