معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسیر ترانزیتی سیستان و بلوچستان نزدیکترین راه برای رسیدن تجار افغانستان به دریاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسیر ترانزیتی سیستان و بلوچستان نزدیکترین راه برای رسیدن تجار افغانستان به دریاست که آنها می‌توانند از این فرصت ویژه بهره‌برداری مناسبی داشته باشند.


سکینه اشرفی ادامه داد: لیست اقلام مورد نیاز مناطق مرزی مشخص شده و برقراری و ادامه ارتباط دوسویه برای برطرف کردن نیازمندهای 2 استان سیستان و بلوچستان و قندهار ضروری است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان مدتهاست میزبان هموطنان افغانستانی است و یکی از اقدامات مهم دولت این است که در سال تحصیلی جدید همه کودکان تبعه افغانستان می‌توانند از نعمت کلاس درس بهره‌مند شوند.


وی ادامه داد: در بخش ترانزیت که بخش اعظمی از آن از طریق حمل و نقل پایانه‌ها صورت می‌گیرد، اقدامات موثری در استان صورت گرفته است.


رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: یکی از درخواست‌های 2 طرف سرمایه‌گذاری‌های مشترک است و در این راستا باید از ظرفیت‌های 2 منطقه بهره برد. همه سرمایه‌گذاران افغانستان می‌توانند از ظرفیت‌های صنعتی و تجاری در چابهار استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

مسیر ترانزیتی سیستان وبلوچستان نزدیکترین راه به تجار افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.