سوئد قصد دارد با همکاری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، بزرگترین مانور نظامی خود در ۲۰ سال اخیر را برگزار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سوئد با حمایت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بزرگترین مانور نظامی خود در دو دهه اخیر را ترتیب داده است. این کشور که سال‌ها بودجه نظامی خود را کاهش داده بود، اکنون از گسترش قدرت نظامی روزافزون روسیه بیم دارد.

در آستانه بزرگترین مانورهای نظامی روسیه از سال 2013، سوئد در مانور نظامی خود، حمله فرضی از جانب جزیره گوتلند واقع در دریای بالتیک را شبیه سازی خواهد کرد.

میکائل بایدن – فرمانده نیروهای مسلح سوئد – در رونمایی از این مانور نظامی که قرار است 3 هفته به طول بیانجامد، گفت: «وضع مسائل امنیتی وخیم شده است.»

سوئد نیز مانند لهستان و بسیاری دیگر از کشورهای غربی، از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و نیز حمایت روسیه از گروه‌های مسلح در شرق اوکراین بسیار نگران است.

نزدیک به 1500 نیروی نظامی از آمریکا، فرانسه، نروژ و دیگر کشورهای عضو ناتو در این مانور که «شفق قطبی» نام گرفته است، شرکت خواهند کرد.

پس از آنکه هزینه‌های نظامی سوئد از 2 درصد درآمدهای اقتصادی در دهه 90 میلادی، به 1 درصد کاهش یافت، این کشور که خود عضو سازمان پیمان ناتو نیست، تصمیم گرفته است ارتش خود را تقویت کرده و خدمت اجباری را نیز احیا کند.

شمار نیروهای مسلح سوئد که زمانی به بیش از 600 هزار نفر می‌رسیدند، اکنون 20 هزار نفر اعلام شده است.

با این‌حال، ژنرال‌های ناتو می‌گویند مانور شفق قطبی پاسخی به مانورهای روسیه که از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد، نیست.

انتهای پیام/

 

برگزاری بزرگترین مانور نظامی سوئد در دو دهه اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
گوگولی مگولی
آخرین اخبار