شیخ الاسلام با بیان این که تولید کنندگان بدقولی کردند از اولیای دانش آموزان خواست تا پایان مهرماه برای تهیه لباس فرم دانش آموزان اقدام کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی  استفاده از تولیدات داخلی را آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده ولی متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان بدقولی کردند و تا امروز هنوز بخشی از لباس‌ها آماده نشده است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه برای نخستین بار بحث توزیع لباس فرم دانش‌آموزان را به عهده اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گذاشتیم، مطرح کرد: آموزش و پرورش اعلام کرد که در راستای اقتصاد مقاومتی آمادگی استفاده از تولیدات داخلی را داریم ولی متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان تعداد بیشتر از حد توان خودشان را برای تولید لباس عنوان کردند و تا امروز هنوز بخشی از لباس‌ها آماده نشده است.

وی اضافه کرد: طی رایزنی‌های انجام شده با مدیران مدارس در نظر گرفتیم که مدیران مدارس در مهرماه زیاد به دانش‌آموزان سخت نگیرند و اولیا تا پایان مهرماه فرصت دارند برای تهیه لباس فرم اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه از خیران برای نواختن زنگ مهر دعوت می شود، خاطرنشان کرد: شهرداری وظیفه آماده سازی فضاهای بیرونی و ورودی مدارس و نیروی انتظامی وظیفه برقراری نظم در ورودی مدارس را عهده دار است.

وی با بیان اینکه 40 بنر برای بازگشایی مدارس تهیه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آغاز مدارس با دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس همزمان شده است تمهیدات لازم برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس و افتتاح سال تحصیلی در مدارس اندیشیده شده است، همچنین در 6 محرم دسته عزاداری «احلا من العسل» ویژه دانش آموزان 13 ساله در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای ایجاد توازن دانش‌آموزان در همه رشته‌ها است، یادآور شد: با توجه به اینکه در رشته علوم تجربی به یک توازن نسبی رسیده‌ایم ولی هنوز در رشته ریاضی با کمبود دانش‌آموز مواجه شده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا در رشته فنی و حرفه‌ای شاهد رشد دو درصدی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 141 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: در سطح استان قم هزار و 400 واحد آموزشی داریم و با مشکل کسری 538 نفری معلم مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی تلاش ما بر این است با شروع مهر ماه هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشود و با پوشش دادن خدمات آموزشی مدارس بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال پروژه عظیم ملی مهرماه برویم.

 

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه در اول مهرماه شاهد بازگشایی مدارس توسط مسؤولان استان هستیم، مطرح کرد: مدیران مدارس به صورت شبانه روزی در حال انجام فعالیت هستند تا در اول مهر بدون کوچکترین مشکلی مراسم بازگشایی مدارس برگزار شود.

وی ادامه داد: در استان قم در روز چهارشنبه 29 شهریورماه ساعت هفت صبح زنگ شکوفه‌ها در مدارس به صدا در می‌آید، همچنین پروژه مهر ماه نیز از روز شنبه ساعت هشت صبح به طور همزمان در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آسفالت کردن 64 مدرسه در سال جدید، اظهار کرد: بیش از 150 مدرسه در استان قم نیروی خدماتی برای نظافت و سرایداری ندارند و در سال گذشته نیز به دلیل نبود سرایدار در مدارس شاهد سرقت کولرها در مدارس بوده‌ایم.

انتهای پیام/ش

تاخیر در تولید لباس فرم دانش آموزان قمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.