شهردار منطقه 8 از آغاز کف سازی بازار تاریخی تبریز در بازار صادقیه خبر داد و گفت: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز و فرصت اندک تا ۲۰۱۸،کلیه عملیات عمرانی و کفسازی مسیر با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی انجام میپذیرد .

کف سازی شبانه روزی بازار تاریخی تبریز در بازار صادقیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محبوب تیزپاز شهردار منطقه 8تبریز، ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست های شهرداری تبریز مبنی بر آماده سازی بازار تاریخی تبریز برای رویداد ۲۰۱۸ ، پروژه کف سازی بازار صادقیه از روز گذشته آغاز شده و با جدیت ادامه دارد .

 

وی افزود: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز و فرصت اندک تا ۲۰۱۸،کلیه عملیات عمرانی و کف سازی مسیر با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی انجام می پذیرد .

 

شهردار منطقه هشت در ادامه از کف سازی راسته بازارجدید نیز خبر داده و گفت: ما بر آنیم تا میزبانی تبریز در ۲۰۱۸ کلیه معابر مهم و پرتردد بازار تاریخی تبریز را کف سازی نمائیم که در این راستا کفسازی بازار کفاشان را سال قبل به اتمام رسانیده و کفسازی بازار حرمخانه و کف سازی بازار صادقیه را طی روزهای اخیر آغاز نموده ایم که در آینده نزدیک با اجرائی نمودن کفسازی راسته جدید، اقدامات اساسی مان در راستای ساماندهی بازار تبریز را گسترده تر خواهیم کرد.

 

وی افزود:متاسفانه کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام پذیرفته است که علاوه بر انتقال رطوبت کف به ستونها وطاقها و آسیب زدن بر بافت آجری آنها،هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم ندارد و ارزش تاریخی بازار را کم رنگ مینماید که ما با وحدت و همدلی بوجود آمده میان مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اجرائی نموده و برآنیم تا ۲۰۱۸ این پروژه عظیم را تکمیل نمائیم.

 

تیزپاز در پایان به جنس سنگهای مورد استفاده در کف سازی بازار اشاره کرده و افزودند : در کف سازی بازارصادقیه تبریز از سنگ اسپراخون استفاده گردیده است که بدلیل بومی بودن این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی عالی با بافت تاریخی بازار دارد.

انتهای پیام/خ

 آماده سازی بازار تاریخی تبریز برای رویداد ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.