زندگی در کلبه‌های چوبی آرزوی خیلی از انسان هاست، آرزویی که در جایی میان شهر زیراب و شیرگاه برای برخی افراد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، پارک جنگلی جوارم واقع در زیراب شهرستان سوادکوه با ۴۳۲ هکتار جنگل تو در تو و مجتمع‌های اقامتی چوبی که در ارتفاع ۸۵۰ متری دریا قرار دارد، یکی از مناطق نمونه گردشگری مازندران است.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


اسماعیل زاده مدیر عامل منطقه نمونه گردشگری جوارم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: پارک جنگلی جوارم شامل ۳۰ آلاچیق، ۲۰ کلبه اقامتی چوبی و ۱۲ متل جنگلی است.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


وی سفره خانه سنتی، سرویس‌های بهداشتی جنگلی، آلاچیق و سکو‌های اسکان و محوطه بازی کودکان، سه محوطه پیک نیک، نمازخانه و فروشگاه مواد غذایی را از دیگر امکانات رفاهی پارک جنگلی جوارم اعلام کرد.

 

 تعطیلات خیال انگیز با سفر به پارک جنگلی جوارم

 


کلبه‌های چوبی و سازه‌های متل جنگلی منطقه نمونه گردشگری جوارم با برخورداری از امکانات کامل رفاهی، روزانه پذیرای ۱۰۰ گردشگر است و آرامشی بی مانند را به آن‌ها هدیه می‌کنند.

 

کلبه‌هایی از جنس آرزو

کلبه‌هایی از جنس آرزو

کلبه‌هایی از جنس آرزو


یکی از بانوان گردشگر که به همراه دو فرزند و همسر خود دو شبانه روز در یکی از این متل‌ها اقامت دارند، گفت: با وجود این اقامت دو روزه هنوز باورم نمی‌شود چنین کلبه‌های چوبی در دل جنگل با امکانات کامل زندگی وجود داشته باشد.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


او افزود: حضور در این مکان به ویژه برای فرزندانش آنچنان رویایی و دلرباست که حاضر به ترک آن نیستند.


آقای جوانی که چند روزی از استان تهران به این مکان آمده بود، با شرکت در این گفتگو گفت: ما در شهر خودمان روزانه با سر و صدای اگزوز ماشین‌ها از خواب بیدار می‌شویم، اما در این مکان با آواز گوش نواز پرندگانی، چون قمری و فاخته و کاملا سرحال و پرانرژی روز را آغاز می‌کنیم.

کلبه‌هایی از جنس آرزو



طبیعت جوارم فرصتی برای تجدید قوا


مجموعه‌های اقامتی جوارم برای افرادی که در هیاهوی شهر‌ها زندگی می‌کنند یک رویای خاطره انگیز است.

کلبه‌هایی از جنس آرزو

خانمی ۶۰ ساله که به همراه خانواده خود برای تفرح و فرار از شلوغی تهران به این منطقه گردشگری آمده بود نیز پس از یک شب اقامت در این کلبه‌های چوبی و ابراز خرسندی و نشاط از حضور در دامان چنین طبیعتی، گفت: به اتفاق خانواده، چند روزی فرار کردیم از تهران و آمدیم برای تمدد اعصاب، تا درهوای آزاد و دامان طبیعت تنفس کنیم.

 

کلبه‌هایی از جنس آرزو


نغمه باقری روانشناس و مدرس دانشگاه هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حضور در طبیعت و جنگل به ویژه زیر نور خورشید را در کاهش افسردگی بسیار مفید دانست و گفت: سفر به دامان طبیعت و مناطق جنگلی در کاهش فشار‌های روانی ناشی از زندگی روزمره و استرس نیز بسیار موثر است.

کلبه‌هایی از جنس آرزو

 

 ساخت کلبه‌های چوبی با حفظ سیمای بصری جنگل


حضور در کلبه‌های ۷۰ متری دوبلکس با چوب‌هایی از درختان نراد که صنعتی هستند و از کشور روسیه وارد شدند، برای برخی از گردشگران دلنگرانی به همراه داشت که آیا با ساخت و افزایش این کلبه‌های چوبی، به طبیعت جنگل آسیبی وارد می‌شود و درختی قطع خواهد شد.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


طالبی یکی از سهام داران منطقه نمونه گردشگری جوارم در پاسخ به این نگرانی گردشگران با تاکید بر اینکه در این واحد اقامتی هیچ درختی تاکنون قطع نشده، گفت: در ساخت کلبه‌های چوبی نه تنها آسیبی به این طبیعت وارد نشد بلکه همواره در این مکان جهت پاکسازی و حفاظت از محیط زیست تلاش می‌شود.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


وی همچنین افزود: با حفظ سیمای بصری جنگل، قرار است تا ۲ سال آینده ۸۳ کلبه و متل چوبی دیگر در این پارک جنگلی ساخته شود.

 

توسعه اقامتگاهگای جنگلی فرصتی برای اشتغال و اقتصاد


مرکز اقامتی پارک نمونه گردشگری جنگلی جوارم واقع در بخش زیراب شهرستان سوادکوه با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهریور پارسال راه اندازی شد که با بهره برداری از این کلبه‌های جنگلی ۱۰۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی مازندران افزوده و برای ۲۷ نفر اشتغال ایجاد شد.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


ماهفروزی کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ساخت و توسعه اقامتگاه‌های جنگلی در حوضه اشتغال و اقتصاد فرصت مناسبی را می‌تواند در یک برنامه بلند مدت برای استان ایجاد کنند.

کلبه‌هایی از جنس آرزو 


علاوه بر جوارم سوادکوه، چالدره تنکابن و ایل میلی رامسر هم از جمله پارک‌های جنگلی با امکانات اقامت چوبی در بین ۴۲ پارک جنگلی مازندران هستند.

کلبه‌هایی از جنس آرزو


اگر قصد سفر و اقامت چند روزه در طبیعت مازندران را دارید کلبه‌های چوبی جوارم تابستان خاطره انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.


انتهای پیام/ع


گزارش از مرضیه عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام لطفأ قیمت اجاره کلبه چوبی را بگید