برای نخستین بار در کشور برج جاذب گاز‌های شیمیایی به کمک متخصصان بومی در شیراز طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباسی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پلیمرساران اظهار کرد: برج جاذب گاز‌های شیمیایی به ارتفاع ۷ متر و وزن ۱۵۰ کیلوگرم، در ۲ قطعه ساخته شده و کار جذب و خنثی سازی گاز‌های شیمیایی خطرناک حاصل از فعالیت راکتور‌های پتروشیمی را به عهده دارد.

وی ایجاد یکپارچگی، حذف نقطه جوش در ساخت برج و کاهش تعداد قطعات بکار رفته در آن، کاهش هزینه، مقاومت در برابر خوردگی‌های شدید شیمیایی و پشتیبانی فنی داخلی را از مزایای این برج تمام ایرانی در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دانست.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پلیمرساران بیان کرد: تا یک هفته دیگر این برج به جای نمونه آلمانی آن در مجتمع پتروشیمی خوزستان در بندر امام خمینی نصب و راه اندازی می‌شود.

عباسی تصریح کرد: این برج جاذب، هفتمین محصول بومی سازی شده در این شرکت است که با وجود پیچیدگی‌های بسیار با تجربه علمی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت شرکت دانش بنیان پلیمرساران افزود: این شرکت نخستین تولید کننده قطعات کاربردی تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در کشور است که سفارش ساخت این برج را پذیرفته و بومی سازی آن را با موفقیت انجام داده است.

بکارگیری فناوری ترکیب کامپوزیت و ترموپلاست از ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات بومی سازی شده این شرکت دانش بنیان است.

انتهای پیام/ن

ساخت برج ایرانی جاذب گاز‌های شیمیایی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار