موسسه اعتبارسنجی مودیز ارزیابی خود را درباره پیامدهای بحران دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر در قالب گزارشی ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ موسسه اعتبارسنجی مودیز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد قطع روابط دیپلماتیک عربستان، مصر، امارات متحده و بحرین با قطر نه تنها پیامدهای منفی اقتصادی برای دوحه به همراه داشته است؛ برای کشورهای عربی تحریم‌کننده نیز زیان بار بوده است.

در این گزارش آمده است: تنش دیپلماتیک با قطر بزرگترین تاثیر منفی را بر روی این کشور و بحرین داشته است. بحرین نیز به دلیل قیام های مردمی که از سال 2011 در این کشور آغاز شده است، تحت فشارهای اقتصادی زیادی قرار دارد و قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی آن با قطر، خسارات زیادی را بر این کشور کوچک در حوزه خلیج فارس وارد کرده است.

در بخش دیگری از گزارش مودیز آمده است: تحریم از سوی شرکای عرب، دولت قطر را بر آن داشت تا حدود 40 میلیارد دلار نقدینگی به بازار این کشور تزریق کند. این حجم معادل 12 درصد از ذخایر مالی قطر است که در دو ماه نخست از قطع روابط دیپلماتیک، برای حمایت از اقتصاد دوحه صرف شد.

عربستان، امارات متحده، مصر و بحرین 5 ژوئن قطر را به حمایت از گروه های افراطی در منطقه متهم و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. با گذشت سه ماه از این ماجرا هنوز هیچ گشایشی در بهبود روابط این کشورها حاصل نشده است.

 

انتهای پیام/

 

لطمه خوردن اقتصاد قطر بر اثر تحریم‌های چهار کشور عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار