رحیم‌پور ازغدی در گردهمایی اساتید‌ معارف‌ دانشگاه آزاد:

غرب‌‌زده‌ها از خود غربی‌ها خطرناک‌تر هستند/ فکر‌تان به دین باشد نه جیبتا‌ن

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: کسانی که غرب‌زده‌اند از غربی‌ها خطرناک‌تر هستند و نمی‌شود منطقی با آنها سخن گفت.

غرب‌‌زده‌ها از خود غربی‌ها خطرناک‌تر هستند/ فکر‌تان به دین باشد نه جیبتا‌نبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن رحیم‌پور ازغدی‌ عضو شورای انقلاب فرهنگی در گردهمایی‌ مدیران و اساتید‌ درس معارف‌ دانشگاه آزاد که امروز در کتابخانه حبیبی‌ برگزار شد با اشاره به این موضوع که اساتید معارف نباید نگاهشان به مسائل حزبی و مادی باشد، گفت: نباید کسانی که به مسائل حزبی‌ و مادی می‌اندیشند‌ مسئولیت تدریس‌ درس را بر عهده بگیرند‌.

 وی ادامه داد: آن چیزی که می‌رود این موارد مادی هستند و تنها چیزی که باقی می‌ماند که نباید دست به دست شود دین است. متأسفانه بودند کسانی که دین را که زبان و ادبیات‌ خودشان است در اولویت‌های آخر قرار داده بودند و وضعیت مالی و جیبشان‌ را در اولویت‌ اول قرار داده بودند.

 عضو شورای انقلاب فرهنگی ضمن یادآوری این موضوع که در گذشته کسانی بودند که تمام تلاش خود را معطوف به پاسخگویی به سؤالات جوانان می‌دانستند و از هیچ چیزی واهمه نداشتند، اظهار کرد: افرادی بودند که تلاش می‌کردند تا به پرسش‌های جوانان پاسخ‌ بدهند‌ و همه چیز خود را مخاطب می‌دانستند‌ و از هیچ کس و هیچ چیز ترسی نداشتند.

 رحیمی‌پور ازغدی‌ تأکید کرد: مبحث مهم این است که اگر اعتماد مخاطب نباشد‌ فیلسوف و روشن فکر هم که باشید باز ارزشی ندارید زیرا اعتماد بخش مهمی است و وقتی کسی ما را قبول نداشته باشد هیچ فایده‌ای نداریم. موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که باید پرسید مخاطب ما چقدر منطق دارد. اکثر ما منطق را نمی‌فهمند و منطقی‌ نیستند و به همین دلیل با آنها نمی‌شود به روشنی صحبت کرد.

 وی با تأکید این موضوع که اگر می‌خواهید سخنی بگویید خود را ابتدا جای مخاطب قرار دهید، تصریح کرد: این مهم است که هر کدام از ما وقتی می‌خواهیم حرفی را بزنیم یا بنویسیم باید ابتدا خودمان را در جایگاه مخاطبی قرار دهیم که قرار است این صحبت‌ها را بشنود تا متوجه شویم که آیا مخاطب حرف‌های ما را می‌فهمد و چقدر منطقی است.

 ازغدی‌ با اشاره به این موضوع که رشد اینترنت‌ جزو سریع‌ترین رشدها‌ است، اظهار کرد: ما دسترسی‌ 60 درصد به بالا به اینترنت داریم‌ اما سواد آموزشی‌ و روش مواجهه با رسانه‌ نداریم‌ و می‌توان گفت که آمار‌ش به شدت پایین است یعنی فوران‌ اطلاعات سطحی خوب یا بد بدون هیچ آموزشی در جامعه وجود دارد که این باعث بروز عوارض بسیار زیادی‌ در جوانان و نوجوانان ما شده است.

 عضو شورای انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: وقتی می‌خواهیم سخنی بگوییم باید توجه کنیم که آیا همانی‌اند که مخاطب می‌خواهد بداند؟ و یا ما می‌توانیم آن را بگوییم یا نه.

 وی ادامه داد: مشکل اساسی ما این است کسانی که غرب‌زده‎اند از خود غربی‌ها خطرناک‌تر هستند و نمی‌شود به صورت منطقی با این افراد سخن گفت. این افراد یک پیش فرض دارند و هر آنچه که به آنها بگوییم به واسطه همان پیش فرض باز نمی‌فهمند‌ شاید شما 100 جمله به آنها بگویید ولی فقط بخشی از آن را متوجه شوند که با پیش‌ فرض‌هایشان و نظرشان‌ موافق نیست‌ و به همین جهت سریعاً در مقابلتان‌ موضع می‌گیرند یا همچنین دسته‌ای دیگر که خود را در مقابل فهمیدن‌ مقاوم نشان می‌دهند و نمی‌خواهند که موضوعات را بفهمند.

 ازغدی‌ ضمن خاطرنشان کرد این موضوع که باید در راستای تلاش در جهت بالا بردن منطق مخاطب تلاش کنیم، تصریح کرد: اگر هدفمان‌ این باشد که به صورت منطقی و درست آن چیزی را بگوییم که مخاطب می‌خواهد بداند و طوری بگوییم‌ که متوجه شود آن زمان می‌توانیم بگوییم که سطح گفتمانمان‌ بالا رفته است.

 انتهای پیام/

غرب‌‌زده‌ها خطرناک‌تر غربی‌ها هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
غرب‌‌زده‌ها خطرناک‌تر غربی‌ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
همین عدالت را حداقل در دانشگاه ها اجرا می کنید یا دانشگاه جایی سیاست زده است.