سناتور جمهوری‌خواه ایالت واشنگتن از دولت آمریکا خواست خود را برای حملات هسته‌ای احتمالی پیونگ‌یانگ آماده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ «مارک میلوشیا»(Mark Miloscia)، سناتور جمهوری خواه ایالت واشنگتن نسبت به تهدید رو به رشد کره شمالی هشدار داد و از دولت آمریکا خواست خود را برای حملات هسته‌ای احتمالی پیونگ‌یانگ آماده کند.

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد خطر حملات هسته‌ای به ایالت واشنگتن و به خصوص شهر سیاتل بیشتر از 48 ایالت دیگر آمریکاست چراکه این ایالت در موقعیتی قرار دارد که نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا به موشک‌های کره شمالی نزدیکتر است.

وی هشدار داد کره شمالی با افزایش آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای، آمریکا را بیش از پیش تهدید می کند و در برابر این رویه باید واکنشی سریع اتخاذ کرد.

سناتور جمهوری خواه: بازگشت دوران جنگ سرد قریب الوقوع است

این سناتور که در زمان جنگ سرد خلبان بمب افکن های هسته ای بی-52 بود اظهار داشت آمریکا نمی تواند به پادمان هایی که زمانی مانع از جنگ با اتحاد جماهیر شوروی سابق می شد، تکیه کند.

او گفت: در دوره بحران موشکی کوبا ما بنیاد «تلفن قرمز» را داشتیم؛ و بسیاری از روش های متنوع برای برقراری ارتباط نظامی جهت جلوگیری از انواع حملات. در گذشته ما کنترل کاملی بر «پلیتبوروی کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی» داشتیم که اقدامات آنها را زیر نظر می گرفتیم. ولی چنین ارتباطی با کره شمالی نداریم و تمهیدات ضروری درباره کره شمالی اتخاذ نشده است.

میلوشیا ادامه داد: به عقیده من کره شمالی هیچگونه ارتباط منطقی با همسایگان خود ندارد و این رویه کنترل اقدامات این کشور را مشکل می سازد. وضع کنونی جهان نسبت به گذشته تغییر کرده است. آگاهی از فعالیتهای مخفی کشوری همانند کره شمالی که هیچ ارتباطی با کشورهای همسایه ندارد برای ما قابل اهمیت است. بنابراین مقامات دولتی باید خود را برای مقابله با هر خطر احتمالی از سوی پیونگ یانگ آماده کنند.

این سناتور آمریکایی در پایان گفت: بازگشت جنگ سرد قریب الوقوع است. زمانی که با هر تهدیدی، کشورها تسلیحات جدید خود را به نمایش می گذاشتند و قدرت بازدارندگی خود را ارتقا می دادند.

سناتور جمهوری خواه: بازگشت دوران جنگ سرد قریب الوقوع است

پس از آنکه کره شمالی تهدید کرد شهرهای آمریکا را هدف موشک های هسته ای قرار می دهد، بسیاری از ایالت‌ها خود را در برابر این حملات احتمالی آماده کردند. این در حالی بود که طبق قوانین، ایالت واشنگتن هیچ برنامه ریزی برای جلوگیری از حملات موشکی کره شمالی انجام نداد.
کره شمالی پیش از این با چند آزمایش موشک بالستیک قاره پیما، اعلام کرد به فناوری موشک های بالستیک قاره پیما که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند و قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا هستند، دست یافته است.

سناتور جمهوری خواه: بازگشت دوران جنگ سرد قریب الوقوع است

این کشور در تاریخ 3 سپتامبر ششمین و قدرتمندترین بمب هسته ای خود را آزمایش کرد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام/

 

 افزایش خطر حملات هسته‌ای کره شمالی به آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار