برداشت انگور از ۲۶ هزار و ۴۵۷ هکتار از باغات شهرستان تاکستان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انگور از باغات این شهرستان برداشت میشود.

مجید رحمانی افزود: امسال بدلیل سرمازدگی، تگرگ، زنجره دچار آفت شدید عملکرد در باغات انگور هستیم که حتی در برخی باغات عملکرد این محصول تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی ۳۰ درصد از انگور تولیدی در باغات بصورت تازه خوری در استان قزوین و استان‌های همجوار از جمله تهران، البرز، گیلان و سایر استان‌های همجوار به مصرف می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: در سال جاری با رایزنی‌های انجام شده صادارات تازه خوری این محصول به کشور روسیه نیز با مرکزیت شهرستان تاکستان در حال انجام است.

رحمانی افزود: حدود ۷۰ درصد و بخش اعظم انگور تولیدی این شهرستان به روش‌های آفتابی، تیزابی و کالیفرنی به کشمش تبدیل می‌شود.

وی ارقام انگور‌های تولیدی در باغات این شهرستان را بیدانه سفید و قرمز، شاهانی، چفته، کندری، فخری، میش پستان، صاحبی و ملایی ذکر کرد.

رحمانی خواستار اعطای تسهیلات کم بهره ، برای حمایت از باغداران این شهرستان به منظور جبران خسارت‌های وارده در سال جاری شد.

انتهای پیام/

 

برداشت انگور از ۲۶ هزار هکتار از باغات تاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.