رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از فعالیت 17 گروه نمایشی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید رضی محمودی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۱۷ گروه نمایشی در استان اردبیل فعالیت دارند که 3 مورد در درجه الف، 4 مورد در درجه ب و مابقی در درجه ج واقع شده‌اند.

وی افزود: در عین حال صدور مجوز برای فعالیت ۹ گروه نمایشی دیگر نیز در دست اقدام است و آغاز به کارگروه‌های جدید به بهبود کمی و کیفی تولیدات نمایشی استان منجر خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل تأکید کرد: در هر شهرستانی بیش از 5 گروه نمایشی فعال باشد می‌توان انجمن هنرهای نمایشی دایر کرد که تاکنون در استان اردبیل صرفاً مرکز استان از انجمن برخوردار بوده است.

به گفته محمودی با آغاز به کار گروه‌های جدید انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان پارس‌آباد نیز فعال می‌شود؛ چرا که بخشی از مجوزها از سوی هنرمندان این شهرستان درخواست شده است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان اردبیل و پارس‌آباد در حوزه نمایش فعال هستند، اضافه کرد: با این وجود مجموعه عوامل موجب افت کمی و کیفی تولیدات نمایش در سال‌های اخیر شده است.

محمودی تأکید کرد: کمبود امکانات از جمله سالن‌های نمایش موجب شده برخی گروه‌ها فعالیت مقبولی نداشته باشند و ما تئاتر تخصصی از جمله تئاتر کودک یا مذهبی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که حمایت گروه‌های نمایشی می‌تواند موجب دائمی شدن تولیدات شده و در واقع به مانند سینما همواره تئاتر روی سن در استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ح

صدور مجور برای فعالیت 9 گروه نمایشی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.