ساکنان سن مارتن می‌گویند پیش از وقوع توفان «ایرما» گروه‌های نجات، سفیدپوست‌ها را پیش از زن‌ها و کودکان رنگین‌پوست از این جزیره خارج کردند.

وقتی عملیات نجات در مناطق توفان‌زده‌ نیز براساس رنگ پوست افراد اولویت‌بندی می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک در مطلبی نوشت ساکنان جزیره «سن مارتن» می‌گویند پیش از وقوع توفان «ایرما» گروه‌های نجات، سفیدپوست‌ها را پیش از زن‌ها و کودکان رنگین‌پوست از این جزیره خارج کردند.

این گزارش می‌افزاید توفان سهمگین ایرما تنش‌های نژادی را در جزیره سن مارتن نمایان ساخته است. ساکنان رنگین‌پوست سن مارتین می‌گویند با چشمان خود دیده‌اند که گروه‌های نجات گردشگران سفیدپوست را پیش از مادران رنگین‌پوست و کودکان آن‌ها از این جزیره خارج کردند.

توفان ایرما 9 نفر را در بخش فرانسوی جزیره سن مارتن به کام مرگ فرستاد. دست کم 37 نفر در دریای کارائیب جان خود را بر اثر این توفان از دست داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون 7 نفر نیز در آمریکا بر اثر این توفان جان باخته‌اند.

یکی از فعالان طرفدار حقوق سیاهپوستان در جزیر سن مارتن در این خصوص در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اظهار کرد توفان ایرما برای دولت فرانسه همانند توفان کاترینا در لوئیزیانای آمریکا بود و «نابرابری اجتماعی و نژادی» را نمایان ساخت. فعالان حقوق بشر از دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواسته‌اند تا درخصوص اولویت‌بندی عملیات نجات در جزیره سن مارتن تحقیق کند؛ زیرا آن‌ها معتقدند افراد نجات‌یافته لزوماً در معرض خطر جدی نبوده‌اند.

انتهای پیام/

عملیات نجات نژادپرستانه در جزیره فرانسوی سن مارتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار