مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش ایران گفت: صنایع دریا در ایران هنوز شناخته شده نیست و این موضوع باعث شده که سهم آن در اقتصاد کشور بسیار ناچیز باشد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس کیان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش ایران در مراسم روزجهانی دریانورد با اشاره به اینکه حدود80 درصد حجم تجارت جهانی و 70 درصد ارزش آن از طریق دریا و بنادر انجام می گیرد گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده دریا نه تنها هنوز در کشور شناخته شده نیست بلکه سهم آن از اقتصاد کشور هم ناچیز است.

کیان ارثی با بیان اینکه زنجیره ارزش صنعت دریایی می توان نقش مهمی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌‌زایی ایفاد کند افزود: امیدوار هستیم دولت دوازدهم توجه بیشتری به توسعه دریامحور و صنایع دریایی و دریانوردی داشته باشد.

وی یادآور شد: هماهنگی و یکپارچگی ارگان های دریایی در تحقق اهداف توسعه پیش بینی شده این بخش نیز موثر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت‌کش اظهار کرد: در زمینه تقویت توان داخلی تفاهم نامه ای بین ایدرو، شرکت ملی نفت کش و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی برای ارتقای صنعت کشتی سازی کشور به امضا رسیده که امیدوار هستیم نتیجه آن به زودی مشخص شود.

کیان ارثی  در ادامه به اجرای قوانین جدید محیط زیستی در حوزه دریا و کشتی رانی از جمله کاهش سولفور سوخت کشتی ها تا سال 2020 و مدیریت و کنترل آب توازن اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفت کش ایران در زمینه اجرایی این قوانین و کنوانسیون های بین المللی اقدامات مختلفی را انجام داده است که از جمله آن می توان به امضای تفاهم نامه مطالعاتی با پژوهشگاه صنعت نفت برای تولید سوخت با سولفور پایین اشاره کرد.

انتهای پیام/

صنایع دریا در ایران هنوز شناخته شده نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار