سعد حریری ابراز امیدواری کرد لبنان با خرید تسلیحات از روسیه ارتش خود را برای مبارزه آماده کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان ابراز امیدواری کرد برای آماده‌سازی ارتش این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش، توافقی برای خرید تسلیحات از روسیه منعقد شود.

سعد حریری در ملاقات با سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – ابراز امیدواری کرد سفر وی به مسکو تامین تسلیحات روسیه برای ارتش لبنان را تسریع کند.

وی گفت: «ما امیدواریم این سفر به بررسی احتمال خرید تسلیحات روسی برای تقویت ارتش لبنان و آماده‌سازی آن برای مبارزه کمک کند.»

نخست وزیر لبنان خاطر نشان کرد سفر وی به روسیه با هدف افزایش روابط دوجانبه در تمامی سطوح، از جمله در بحث اجتماعی و نظامی انجام شده است.

پیشتر، ارتش لبنان در ماه اوت سال جاری میلادی، عملیاتی را برای پاکسازی مناطق مرزی از عناصر گروه تروریستی داعش انجام داد. این در حالی است که نیروهای مسلح لبنان این عملیات را بدون هماهنگی با نیروهای دولتی سوریه و یا حزب‌الله لبنان انجام دادند.

حزب‌الله در کنار ارتش سوریه عملیاتی علیه داعش در بخش مرزهای سوریه انجام داده است. این عملیات به پیشروی چشم‌گیر نیروهای لبنان و سوریه در منطقه و تلفات شدید داعش منجر شده است.

انتهای پیام/

 

خرید تسلیحات روسی برای ارتش لبنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار