رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: حضور زنان در سطوح مختلف مدیریتی باید در دستور کار قرار گیرد، آنچه اهمیت دارد این است که زنان بتوانند تصمیم‌گیر اصلی در عرصه مدیریتی باشند.

شهردار همدان فرصت حضور زنان در تصمیم گیریهای کلان را فراهم کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوان سلماسی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ما از زنان تشکیل شده است، ادامه داد: در حقیقت نگاه مردانه و نگاه زنانه در ارتباط با امور مختلف متفاوت است و این تفاوت نگاه یکی از شگفتی‌های آفرینش است که باعث می‌شود زنان و مردان بتوانند در بسیاری از برنامه‌ها و کارها مکمل یکدیگر باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه کلی‌نگر مردان در کنار نگاه عمقی و جزئی‌نگر زنان و ظرافت کار و تصمیم‌گیری آنان می‌تواند یک الگوی متعادل و متوازن در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد، تصریح کرد: حضور زنان در مدیریت شهری می‌تواند باعث ایجاد شهری مهربان‌تر، آرام‌تر و مسالمت‌جویانه‌تر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه حضور اجتماعی زنان در سال‌های گذشته گسترده‌تر شده است، عنوان کرد: با آنکه از زنان در پست‌های مدیریتی و کلان بیشتر به عنوان مشاور استفاده شده است اما در مقام عمل درصد بسیار کمی از زنان توانستند در حوزه مدیریتی راه یابند و امکان آزمون و خطا و به ثمر نشاندن دیدگاه‌هایشان را پیدا کنند.

سلماسی با بیان اینکه زنان مشاوران خوبی برای حل بسیاری از چالش‌های موجود در مدیریت شهری هستند افزود: تعداد مدیران خانم شهرداری همدان در حوزه‌های مختلف به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد که البته این گره خود با چالش‌های مختلفی از جمله مسائل خانوادگی و اجتماعی نیز درگیر هستند و برخی کارمندان خانم شهرداری نیز نمی‌توانند به اندازه کافی وقت در اختیار حوزه‌ای مدیریت شهری قرار دهند.

وی گفت: یکی از مطالبات ما در شورای شهر این است که مسیر رشد و پیشرفت و توانمندسازی و ایجاد اعتماد به نفس آنها در بخش‌های مختلف مدیریت شهری متناسب با تخصص، علاقه و روحیات آنها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به حمایت خود از بانوان در اداره امور شهری ادامه داد:  انتظار می‌رود شهردار آینده همدان در یک برنامه‌ریزی مدون و مناسب، حمایت خود را از بانوان را با ایجاد شرایط حضور حداکثری آنها همراه با ارتقای شغلی بر حسب شایسته‌سالاری و توانمندی نشان دهد.

انتهای پیام/ص.ف

توانمندی زنان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.