محمودی گفت: ایران به واسطه امکانات بی نظیری که در صنعت آب و برق دارد، می‌تواند نقش مؤثری در بازسازی نیروگاه های برق سوریه داشته باشد.

مشارکت ایران در بازسازی و ایجاد نیروگاه‌های برق سوریهبه‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو صبح امروز در یک نشست مشترک با زهیر خربوطلی وزیر برق سوریه، اظهار کرد: خوشحالیم این روز‌ها اخبار خوبی از وضعیت سوریه به گوش می‌رسد و تروریست‌ها درحال شکست و نابودی کامل هستند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت دوباره ثبات و امنیت کامل به کشور سوریه باشیم.

وی در ادامه افزود: در طول این سال‌ها همواره کشور و دولت ایران در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم سوریه باقی ماند و مطمئناً ما در شرایط سخت پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نخواهیم گذاشت.

وی تصریح کرد: ایران به واسطه امکانات بالفعل و بی نظیری که در صنعت آب و برق در اختیار دارد می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در بازسازی سوریه و بازگرداندن نور و روشنایی به خانه‌های مردم مسلمان سوری داشته باشد.

سرپرست وزارت نیرو گفت: همچنین ایران از قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه آموزش نیروی انسانی و متخصص سوریه در زمینه صنعت آب و برق برخوردار است که می‌تواند در تسریع روند بازسازی نیروگاه های سوریه به دست خود متخصصین سوری بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید، توزیع و انتقال برق و تجهیزات نیروگاهی در منطقه بی‌نظیر است، بسیاری از تولیدات ما در این زمینه‌ها قابلیت رقابت با برند‌های معتبر جهانی را دارد.

سرپرست وزارت نیرو تأکید کرد: پیام وزارت نیرو بازگرداندن روشنایی و نور به خانه‌های مردم است در حالیکه بسیاری از تروریست‌ها و حامیانشان پیامی جز تاریکی و وحشت برای مردم سوریه در چند سال گذشته نداشته‌اند.

محمودی بیان کرد: در این نشست توافقنامه‌هایی در حوزه بازسازی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی و البته تولید چند نیروگاه در سوریه امضا شد که می‌تواند به بازگشت سریع سوریه به شرایط عادی و نرمال کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: امید است هر چه زودتر شاهد بازگشت ثبات، امید و روشنایی در کشور سوریه باشیم، مردمی که در طول چند سال گذشته همواره با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

انتهای پیام/

توافق نامه تعمیر تجهیزات نیروگاهی و تولید چند نیروگاه در سوریه امضا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار