مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: کامیون نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی اولین اجرای خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: با اجرای نمایش « گربه ها و خروس‌ها » به کارگردانی مهدی صالحی‌اقدم، کامیون نمایش سیار کانون آذربایجان شرقی به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: این نمایش در اردوگاه الغدیر تبریز اجرا و با استقبال حاضران در اردو همراه شد.

یوسف زاده اضافه نمود: کامیون نمایش سیار با هدف افزایش عدالت فرهنگی در میان اقشار جامعه و جهت به اجرا درآمدن نمایش‌های عروسکی و تئاتر در مناطق محروم راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک شاهد اجراهای بیشتر نمایش های این چنینی در مناطق محروم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این کامیون به صورت چند منظوره طراحی و به صورت کتابخانه سیار نیز قابل بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه نمایش و تئاتر کودک به عنوان یکی از تکنیک های تعلیمی می باشد، گفت: این قبیل نمایش ها می تواند در آموزش نکات اخلاقی و ساخت و تحول نیکوی شخصیت کودکان کارآمد واقع گردد.

یوسف زاده همچنین با تاکید بر اینکه پرداختن مؤثر به تئاتر کودک و نوجوان در استان مهجور است، خاطر نشان کرد: نمایش سیار کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی ضمن ایجاد فضایی مفرح، با هدف ایجاد فضای نشاط و سرگرمی و ارائه آموزش برای کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است، امید که با انجام این کارها بتوان تئاتر کودک را از مهجور بودن بیرون آورد.

 

انتهای  پیام/ش

اجرای نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.