عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه کشورها باید در جهت ثبات و صلح پایدار منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کنند.

ضرورت تلاش همه جانبه کشور‌ها برای تامین صلح پایدار منطقه‌ای و بین‌المللیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وزیر خارجه اسبق استرالیا "گرت ایوانز" ضمن خوش آمدگویی به روابط دو کشور اشاره و اظهار کرد: ایران و استرالیا روابط بسیار خوب و طولانی دارند و باید برای توسعه روابط برنامه ریزی و تلاش شود.

وی افزود: ما برای روابط خود با استرالیا ارزش و احترام قائل هستیم و این کشور با تاریخ طولانی کشور مهمی محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: لازم است که دو کشور ایران و استرالیا همکاری‌های خود را توسعه دهند و علی رغم برخی فراز و نشیب ها در روابط، خوشبختانه عزم جدی برای توسعه و همکاری و روابط سازنده وجود دارد.

ولایتی ادامه داد: ایران کشور تأثیرگذاری در موضوع‌های منطقه ای و بین‌المللی است و امکان همکاری ایران و استرالیا به ویژه در خاورمیانه، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت وجود دارد.

وی تأکید کرد:‌ همه کشورها باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی خود در جهت ثبات و صلح پایدار منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کنند و ایران در این زمینه همواره به عنوان سیاست اصولی خود با تروریسم مبارزه کرده است و این مقاومت و ایستادگی برای ثبات جهان بسیار مهم و تأثیر گذار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  درباره صحبت وزیر امور خارجه اسبق استرالیا مبنی بر تنش های موجود میان کره شمالی و برخی کشورها بیان کرد: این چالش ها به نفع هیچ کشوری نیست و آزمایش کردن بمب های هسته ای به ضرر جامعه بین المللی است و باید با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی تنش ها را کاهش داد.

 

انتهای پیام/

 

استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشورها در برقراری صلح پایدار منطقه‌ای و بین‌المللی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار