رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: عدم وجود کارشناس معدن برای سرکشی مداوم و بررسی موارد ایمنی سبب بروز حوادث دلخراش و عدم نظارت بر کار معادن شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ابراهیم خاتمی  با اشاره به مشکلات حوزه معدن شهرستان شهرضا، اظهار داشت: عدم ایمنی معادن و نبود کارشناس HSEE در ادارات شهرستانی برای نظارت بر مبحث ایمنی معادن و سایر صنایع، هر ساله سبب خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سهمیه سوخت معادن و صنایع و طولانی بودن روند تخصیص سوخت در کارگروه‌های استانی، بیان کرد: عدم وجود کارشناس معدن برای سرکشی مداوم و بررسی موارد ایمنی سبب بروز حوادث دلخراش و عدم نظارت بر کار معادن شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا با اشاره به مشکلات حوزه تجارت شهرستان، افزود: نداشتن هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی از صادرات و واردات واحدهای مربوطه و افراد دارای کارت بازرگانی، وجود و راه‌اندازی واحدهای فاقد پروانه کسب که سبب تضییع حق دارندگان مجوز می‌شود و نبود نیروی بازرسی به تعدادی که بتواند این مهم را به نتیجه برساند، از مشکلات حوزه تجارت است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که فرش دستباف از قدمتی بیش از 80 سال برخوردار بوده و دارای آوازه جهانی است، تعداد زیادی از خانواده‌های شهری و روستایی به شغل قالی‌بافی در منزل مشغول هستند، بنابراین از زمان محدود شدن ثبت‌نام بیمه قالی‌بافی مشکلات عدیده‌ای برای متقاضیان بیمه به وجود آمده که امید است در این زمینه تجدیدنظر شود. 

خاتمی با اشاره به اهم فعالیت‌های واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، گفت: نظارت بر قیمت، کیفیت و عرضه کالاها و خدمات در سطح شهرستان،  برنامه‌ریزی جامع برای نظارت بر توزیع، قیمت، کیفیت و عوامل دیگر مربوط به کالاها و خدمات در چارچوب سیاست‌ها، خط مشی‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه از فعالیت‌های واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جامع و تدوین اولویت‌های کالایی و خدماتی جهت بازرسی متناسب با معیارهای مورد نظر، افزود: انجام اقدامات لازم در زمینه کشف قاچاق کالا و اجرای سیاست‌های مشخص شده در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب تیم‌های مشترک بازرسی، بازرسی از انبارهای سطح شهر جهت بررسی میزان موجودی اعلام شده توسط مسئولان انبارها از دیگر فعالیت‌های واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و نقاط قوت شهرستان، گفت: قرار گرفتن شهرستان در مسیر ترانزیت شمال-جنوب و همجواری با چهار استان کشور، دسترسی به تمام شبکه‌های حمل و نقل زمینی، ریلی و هوائی برای تسهیل در امور بازرگانی داخلی و خارجی، استقرار صنایع مهم با تولیدات خاص و دانش بنیان در شهرستان شهرضا از جمله صنایع شیمیائی و پائین دستی پتروشیمی از فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در بخش صنعت است.

وی با اشاره به نزدیکی شهرستان به صنایع بزرگ و مادر از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، فولادهای یزد، تولید پالایشگاه، پتروشیمی، بیان کرد: تجمیع اکثر واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و مناطق صنعتی شهرستان و نزدیکی به مرکز استان جهت تسهیل در دسترسی به نیروی متخصص و دریافت خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز و وجود منطقه ویژه اقتصادی با قابلیت جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در بخش صنعت است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار