مرمت و بازسازی حوزه علمیه امام خمینی شهر یزد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزد گفت: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در نزدیکی مسجدجامع کبیر یزد واقع شده و ۲۷ دی ماه ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 دانش یزدی افزود: این مدرسه مربوط به دوره قاجار است که در سال 1240 هـ.ق به دستور شاهزاده محمدولی میرزا ساخته شده و در حکومت رضاخان به بیمارستان بیماران روانی و بعد به نوانخانه و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بازسازی و به مدرسه علمیه تبدیل شد.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات مرمتی صورت گرفته در این مدرسه علمیه گفت: کف سازی حیاط مدرسه، جرم گیری جداره های آجری حیاط، تعویض سیم ها و کابل های فرسوده، نورپردازی و رو شنایی بنا، بندکشی سطوح آجری، تعویض سنگهای ازاره، رنگ آمیزی درب ها، ساخت و نصب نیمکت های سنگی از جمله اقدامات مرمتی بوده که توسط این اداره کل بر روی این بنای تاریخی انجام شده است.

با حضور آیت ا... ناصری امام جمعه یزد، حجت الاسلام حبیبیان و فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و دیگر مسئولین استان طی مراسمی از دست اندرکاران مرمت و بازسازی حوزه علمیه امام خمینی (ره) تجلیل شد.

انتهای پیام/ ی

مرمت و بازسازی حوزه علمیه امام خمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار