رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی گفت: برای خروج آمریکا از برجام ساز و کارهای مناسب در نظر گرفته شده است.

خروج آمریکا از برجام  واکنش مناسب ایران را در پی داردبه گزارش  خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،کمال خرازی رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی در حاشیه نشست  پرسش و پاسخ خبرنگاران و صاحب نظران به همراه وزیر اسبق امور خارجه فرانسه در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زمینه پایبندی ایران به برجام در صورت خروج آمریکا  دو سناریو مطرح است؛ یکی اینکه پس از خروج آمریکا کشورهای اروپایی نیز از این توافق خارج شوند و دیگر اینکه بعد از خروج آمریکا کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای پایبند بمانند.

وی با تأکید بر اینکه برای هرکدام از این سناریوها باید آماده باشیم، تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه را انجام داده‌اند و مواضع همکاران ما  بر همین اساس است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به روابط اقتصادی ایران و فرانسه،گفت: در روابط تجاری، هر کشوری منافع خود را در نظر می‌گیرد و ما همواره مذاکره کنندگانی سرسخت داشته‌ایم که از منافع کشور دفاع کرده‌اند. همچنین در ایران سیستم‌های نظارتی‌ای وجود دارد که در کمتر کشوری دیده می‌شود و این سیستم‌ها همیشه مذاکرات را زیر نظر داشته‌اند.

خرازی با اشاره به مواضع فرانسه درباره آزمایش ماهواره بر سیمرغ توسط ایران، تأکید کرد: ماهواره بر سیمرغ قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نداشت و برای مردم ما جای سوال است که چرا فرانسه بیانیه‌ای را در این زمینه امضا و حرف‌های آمریکا را منتقل کرده است؟، هرچند این آزمایش مغایرتی با قطعنامه 2231 نداشت.

وی همچنین از میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین انتقاد کرد و گفت: میزبانی فرانسه از یک گروهک تروریستی که 13 هزار ایرانی را به قتل رسانده توجیه پذیر نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: ایران یک کشور با ثبات و با نفوذ در منطقه است و این به نفع فرانسه است که روابط بهتری با ایران داشته باشد.

انتهای پیام/

به نفع فرانسه است که روابط بهتری با ایران داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
زنگد میزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایرانی
آخرین اخبار