رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برخی طلاب و روحانیون در جامعه تلقین می‌کنند کار روحانی تدریس فقه و اصول است و نباید ارتباطی با مسائل سیاسی داشته باشد که این تفکر اشتباه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در همایش «لبیک یا حسین» در مسجد اعظم اهواز اظهار داشت: در روز غدیر جایگاه ولایت دینی و دنیوی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) رسمیت یافت.

وی با بیان اینکه باطن امامت و ولایت ولی خدا الهی است، اضافه کرد: امام علی(ع) مقام معنوی ولایت را از آغاز نبوت حضرت محمد مصطفی(ص) داشت ولی این مقام در روز غدیر در جمع مسلمانان از سوی پیامبر اسلام(ص) اعلام عمومی شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت ولایت در میان مسلمانان پرداخت و عنوان کرد: حفظ نظام اسلامی توسط مسلمانان از اوجب واجیات است که این کار باید به نحو احسن انجام شود.

وی تصریح کرد: اسلام دینی اجتماعی است که براساس تعاملات و تعاون اجتماعی شکل گرفت و حفظ نظام و مسلمانان در آن بسیار اهمیت دارد.

واعظی گفت: براساس اندیشه شیعه، ولایت و امامت مختص امام معصوم است ولی در دوران غیبت ولی فقیه نائب امام معصوم است.

وی در ادامه سخنان خود در جمع طلاب و روحانیون خوزستانی با اشاره به هجمه‌های زیاد بر علیه ولایت فقیه خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در دوران انقلاب اسلامی سه بار مورد هجمه قرار گرفت که این هجوم نتیجه بخش نبود و خنثی شد.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همین ارتباط توضیح داد: این هجمه نخستین بار در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد که شعارهای استبداد دینی را سر می دادند تا نظام ولایت فقیه در قانون اساسی رسمیت پیدا نکند و ساقط شود.

وی از دوم خرداد سال 1376 به عنوان موج دوم مخالفت با ولایت فقیه یاد کرد و ادامه داد: در آن دوران سؤالات و شبهات بسیاری درباره ولایت فقیه در محافل دانشگاهی و علمی مطرح شد که حوزه‌های علمیه و محافل دانشگاهی معتقد به نظام و ولایت فقیه با کتاب‌ها را در این زمینه نوشتند و مقالاتی را نیز برای تقویت فقه سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام منتشر کردند.

واعظی یادآور شد: در دوران اصلاحات مخالفان ولایت فقیه بیشتر به دنبال اصلاحات سیاسی بودند تا قدرت ولی فقیه و نهادهای انتصابی کاسته شود و کم کم اسلامیت نظام اسلامی از میان برداشته شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هجمه به اصل پیوند دین و سیاست را سومین موج حمله به ولایت فقیه پس از انقلاب توصیف کرد و در همین ارتباط گفت: در برخی از موارد خاستگاه این تفکری حوزه‌های علمیه بودند و در همین زمینه برخی طلاب و روحانیون در جامعه تلقین می کنند کار روحانی تدریس فقه و اصول است و نباید ارتباطی با مسائل سیاسی داشته باشد که این تفکر اشتباه است.

انتهای پیام/ب

همایش «لبیک یا حسین» در مسجد اعظم اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.