معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت:بزرگ ترین هنر دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه تأکید به استقلال دانشجو و دانشگاه و عدم دخالت در حوزه اختیارات آنهاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان که در آستانه بازگشایی دانشگاهها برگزار شدافزود: آستانه تحمل در برابر انتقادات دانشجویی را ارتقا داده و معتقدیم که تضارب آرا به خصوص در محیط های دانشگاهی و علمی ضامن بالندگی و پیشرفت جامعه است.

 وی تقویت حس مطالبه گری را از دیگر رویکردهای دولت دانست و تأکید کرد: جوان پرانرژی و فعال است و باید ضمن کنترل احساسات آنی شرایطی فراهم نمود تا پرسشگری و مطالبه گری دانشجو در مسیرهای سازندگی جامعه هدایت گردد.

 مومنیان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز برنامه دار بودن را از شاخصه ای انقلابیگری بیان کرده و در خصوص حمله به سفارت عربستان و انگلیس  فرمودند؛ (نقل به مضمون) « من از حمله به سفارت عربستان و انگلیس ناراحت شدم، این احساسات را بگذارید برای جای خودش» در دانشگاه ها هم باید اینطور باشد، احساسات کنترل شود و در جای خودش از آنها استفاده نمود.

 وی تأکید کرد: یکی از ضعف های دانشگاه این بوده که نگذاشته ایم دانشجو به راحتی انتقاد کند و نگرانی هایی برای دانشجو ایجاد کرده ایم ولیکن باید شرایطی فراهم گردد تا دانشجو به هیچ عنوان احساس دوری از حکومت نکند و نباید فضای نا امن برای خود متصور شود.

 فرماندار یادآور شد: تعدد مراکز دانشگاهی یکی از مهم ترین شاخص های رشد شهرستان و منطقه ی کاشان است و فرصتی برای تعاملات فرهنگی کاشان و دیگر مناطق کشور فراهم نموده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.