وزیر خارجه روسیه حمایت پنهانی ائتلاف آمریکایی از گروه تروریستی جبهه‌النصره را «غیرقابل قبول» دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه، سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – از آمریکا به دلیل حمایت پنهانی از جبهه النصره – گروه تروریستی متحد داعش که در جنگ داخلی سوریه دخالت می‌کند – به شدت انتقاد کرد.

لاوروف گفت شرایط درباره گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه «بسیار مبهم است»، زیرا برخی از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی به طور دائم در حال ممانعت از کشته شدن عناصر این گروه هستند.

لاوروف پس از گفتگوها با همتای اردنی خود گفت: «آن‌ها (آمریکا) روحیه، شجاعت یا توانایی جدا ساختن جبهه النصره از اپوزیسیون سوریه را که با طرف آمریکایی همکاری می‌کرد، نداشتند. این به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

جبهه النصره یک گروه تروریستی سلفی تکفیری است که در سال 2012 به عنوان یکی از وابستگان به گروه تروریستی القاعده در سوریه تشکیل شد. در آن هنگام، رسانه‌های آمریکایی جبهه النصره را به عنوان قدرتمندترین گروه اپوزیسیون در سوریه می‌ستودند. این سازمان تروریستی طی جنگ داخلی سوریه و در مبارزه با نیروهای دولتی این کشور قدرت گرفت.

از سال 2016، این گروه از جانب سازمان ملل و چند کشور دیگر، از جمله آمریکا، به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

ارتش روسیه از ابتدای فعالیت نظامی خود در سوریه در سال 2015، عناصر این گروه تروریستی را هدف قرار داده است. در ماه سپتامبر، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد عملیات کنونی در سوریه تا هنگامی که تروریست‌های جبهه النصره و داعش به کلی نابود شوند، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

وزیر خارجه روسیه از آمریکا انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار