کارشناس مسائل منطقه گفت: حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به‌شدت متالم می‌سازد.

رجایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:علیرضا رجایی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار توسط بوداییان افراطی اظهار داشت: حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری دهها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد.

وی با بیان اینکه همانگونه که شاهد هستیم سردمداران غربی که مدعی حقوق بشر هستند در برابر این جنایات هولناک سکوت پیشه کردند، افزود: مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد.

رجایی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی متوجه این موضوع شده است که نمی‌تواند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد، تصریح کرد: کارتل‌های قدرت در نظام بین الملل به این نتیجه رسید اند که جنگ میان ادیان را برای پیشبرد اهداف خود در نظر بگیرند لذا با تقویت مالی و نظامی بوداییان افراطی در حال پاکسازی قومیتی در آن منطقه هستند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ما خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود هستیم، اذعان داشت: براساس منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین المللی از همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم ضمن محکومیت این فاجعه انسانی به یک اجماع بین‌المللی برای توقف کشتار مسلمانان میانمار برسند.

 رجایی در پایان خاطر نشان کرد: وزرای خارجه کشورهای اسلامی باید در این زمینه جلسه تشکیل دهند تا مجامع بین المللی هم در این زمینه وارد میدان شوند زیرا در برابر این کشتارها باید اقدام جدی صورت گیرد و در برابر این فجایع ایستاد.

انتهای پیام/

کشتار انسان‌های بی‌پناه در میانمار نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار