از ۲۴۸ حافظ قرآن در شهرستان استهبان تجلیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و عضو شورای قرآنی کشور با اشاره به مراسم تجلیل از  ۲۴۸حافظ قرآن در شهرستان استهبان گفت: برافراشته شدن پرچم قرآن باعث سربلندی  برای حافظان قرآن و مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه این موسسه کار خود را در سال ۷۵ و از روستای ماه فرخان آغاز کرده، افزود: امروز الگوی توسعه کار‌های فرهنگی شناخته شده و در حال حاضر این موسسه به یک موسسه ملی و بین المللی تبدیل شده است.

رئیس بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و عضو شورای قرآنی کشور تصریح کرد: سال ۸۶ با ایجاد شعبه‌ای در استان سیستان و بلوچستان، یک موسسه کشوری بوجود آمد و از سال ۸۶ تاکنون در فارس و ۱۱ استان کشور ۱۱۰ شعبه این موسسه ایجاد شده، که از سال ۸۰ – ۸۱ تاسیس مدارس حفظ و تفسیر قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته است.

شاهسونی تصریح کرد: ۹ مرکز از مراکز شبانه روزی فعال شده، که هر سال نزدیک به یک هزار نفر ثبت نام می‌کنند و از این تعداد ۲۵۰ نفر گزینش می‌شوند.

وی با بیان اینکه حافظان قرآنی که از پارسال تاکنون موفق به حفظ قرآن شده و امتیاز مورد نظر را کسب کرده اند تجلیل می‌شود، افزود: امسال ۲۴۸ حافظ قرآن کریم داریم که پارسال ۲۰۰ نفر بوده ا ند و در زمینه حفظ قرآن نیز ۲۵ درصد رشد داشته ایم.

عضو شورای قرآنی کشور ادامه داد: از ۲۴۸ نفر حافظ قرآن تعدادی مرد و مابقی زن هستند که این افراد از ۲۷ استان و ۲ کشور پاکستان و لبنان شرکت دارند.

شاهسونی اضافه کرد: جشنواره بزرگ قرآنی با حضور ۵ هزار نفر شرکت کننده  در سالن دانشگاه آزاد استهبان برگزار می شود.


گفتنی است، این جشنواره ۱۰ کمیته دارد که از ۲ ماه قبل تشکیل  شده است.
انتهای پیام/ت


برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی در استهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار