بخش‌هایی از میامی در ایالت فلوریدا در پی رسیدن توفان به این شهر و بارش سنگین باران زیر آب رفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، توفان ایرما با بادهایی با سرعت 130 مایل در ساعت، وارد میامی در فلوریدا شد. در پی وقوع این توفان بخش‌هایی از این شهر زیر آب رفته است. دست‌کم 3 نفر در مجمع‌الجزایر مرجانی «فلوریداکیز» بر اثر توفان جان خود را از دست دادند و خسارت زیادی به ساختمان‌ها وارد شد.

کاربران فضای مجازی از یک هفته پیش از اینکه این توفان به خاک آمریکا برسد تصاویر و ویدئوهای زیادی از آن منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند خسارات وارد  شده بسیار گسترده هستند. بر اساس فیلم‌های منتشر شده، پس از بارش سنگین باران منطقه «بریکول» در مرکز میامی با وقوع سیل شدید مواجه شده است. جمعیت این منطقه حدود نیم میلیون نفر است.

در پی ورود توفان به فلوریدا، بخش‌هایی از میامی زیر آب رفت+ تصاویر

علیرغم هشدارها برای تخلیه فلوریدا، شمار زیادی از ساکنان آن در این ایالت باقی ماندند. تقریباً 127 هزار نفر در فلوریدا در پناهگاه‌ها ساکن هستند.

ایرما باعث قطع شدن برق 1 میلیون خانه که بیش از 100 مایل از «چشم توفان» فاصله دارند، شده است. توفان از روز شنبه با گردباد به بخش‌های جنوبی فلوریدا رسید. چشم‌دیواره ایرما، که متشکل از ابرهایی است که کانون توفان را محاصره کرده‌اند، یکشنبه صبح به جزایر کیز رسید در این زمان چشم توفان در پانزده مایلی جنوب شرقی جزیره کی‌وست قرار داشت.

در پی ورود توفان به فلوریدا، بخش‌هایی از میامی زیر آب رفت+ تصاویر

مرکز ملی توفان آمریکا پیش‌بینی کرده بود بادهایی به سرعت 130 مایل در ساعت وارد فلوریدا و جورجیا می‌شوند و باران‌های سیل‌آسا به همراه خواهند داشت. از بیش از 6 میلیون نفر از ساکنان این ایالت‌ خواسته شده بود این دو منطقه را ترک کنند.

«ریک اسکات»، فرماندار فلوریدا، از تمام افرادی که هنوز در مناطقی که بر سر راه توفان هستند باقی مانده‌اند خواست حتماً منطقه را تخلیه کنند. او شنبه شب اعلام کرد: «اگر دستور تخلیه را دریافت کرده‌اید این آخرین شانس شما است که یک تصمیم درست بگیرید. شرایط مرگبار است. فرایند تخلیه همچنان ادامه دارد و 6.5 میلیون شهروند فلوریدا دستور تخلیه دارند. خود و خانواده‌تان را در معرض خطر قرار ندهید».

در پی ورود توفان به فلوریدا، بخش‌هایی از میامی زیر آب رفت+ تصاویر

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، که از «کمپ‌دیوید» شرایط را زیر نظر دارد از مردمی که در خطر هستند خواست به توصیه فرماندار توجه کنند.

«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، نیز اعلام کرد هماهنگی‌های لازم با دولت آمریکا در حال انجام است تا از توریست‌ها و مهاجران انگلیسی که در فلوریدا هستند، محافظت شود. حدود 500 نیروی انگلیسی به این منطقه اعزام شده‌اند.

در پی ورود توفان به فلوریدا، بخش‌هایی از میامی زیر آب رفت+ تصاویر

همچنین افسران پلیس در پی انتشار گزارش‌هایی درباره غارت اموال مردم، در منطقه بحران برای اجرای قانون در جزایر «ویرجین» مستقر شده‌اند.

 انتهای پیام/

بخش‌هایی از میامی زیر آب رفت+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گلبهار
۱۲:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
وقتی خرابه های طوفان ایرما رو میبینم فقط میتونم بگم چوب خدا صدا نداره .
کافیه فقط با ویرانه های سوریه و عراق مقایسه بشه . امریکا طی چند سال هزینه بابت ویرانی این کشورها کرد و خدا یکباره عرض چند روز جواب داد.
آخرین اخبار