مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از 21 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن روحی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بیش از 21 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت محصول سیب‌زمینی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 700 هزار تن محصول سیب‌زمینی در اردبیل برداشت شود.

وی  با اشاره به این که اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی محسوب می‌شود، افزود: سیب‌زمینی تولید شده در اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان این که در حال حاضر با راه‌اندازی صنابع تبدیلی و توسعه صادرات سیب‌زمینی دغدغه سیب‌زمینی‌کاران در حال برطرف شدن است، بیان کرد:‌ انتظار می‌رود امسال قیمت سیب‌زمینی متعادل با هزینه تولید باشد که در این زمینه نیاز است کشاورزان منطقه نگرانی نداشته باشند.

روحی گفت: از سیب‌زمینی‌کاران استان انتظار داریم از برداشت زودرس محصول خودداری کنند و محصول خود را در انبارها و سردخانه‌های استاندارد نگهداری کنند.

شاهی زارعی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل نیز از صادرت محصول سیب زمینی به کشورهای مختلف خبرداد و افزود: امسال امید می رود روند صادرات سیب زمینی اردبیل مشکل نداشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب زمینی در اردبیل با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار تن گفت: این کارخانه نیز می تواند بسیاری از دغدغه های سیب زمینی کاران اردبیل را برطرف کند.

 

انتهای پیام/ح

پیش‌بینی برداشت بیش از 700 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.