اثری زیبا از مجید قهرودی عکاس جوان کاشانی برای سومین بار منتخب برترین عکس های سال آسمان شب جهان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این  هنرمند عکاس کاشانی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مسابقه بین المللی زمین و آسمان (TWAN 2017) با حضور عکاسان از 65 کشور در دو بخش اصلی زیبایی های آسمان و آلودگی های نوری برگزار شد.

 
مجید قهرودی افزود: عکس وی  که از دریاچه نمک مرنجاب ثبت شده بود  همراه با عکسی از امیررضا کامکار دیگر عکاس ایرانی در بخش آلودگی های نوری جزو منتخبین این دوره از مسابقه بین المللی زمین و آسمان بود.
 
وی در توصیف عکس منتخب خود گفت: این عکس در شبی مهتابی و در دریاچه نمک مرنجاب ثبت شده که رد نور ستارگان و شکل گیری یک طوفان به همراه آذرخش هایی در افق و بازتاب آنها در آب دریاچه را نشان می دهد.
این عکاس کاشانی، دلیل برگزیده شدن عکس خود در بخش آلودگی نوری را دیده شدن آلودگی نوری شهر تهران در تصویر که به شکل نوری نارنجی رنگ در افق سمت راست عکس دیده می شود دانست.
 
قهرودی با بیان اینکه در سال های2012 و 2014 نیز جزو برگزیدگان مسابقه زمین و آسمان بوده است افزود: این مسابقه را پروژه جهان در شب که 45 عکاس از بهترین های دنیا عضو آن هستند برگزار می کند و داوری آن را چهره های مشهوری از دنیای علم و هنر از جمله دانشمندان ناسا و عکاسان سرشناس نشنال جئوگرافیک بر عهده دارند.
 
شایان ذکر است :مجید قهرودی متولد سال ۱۳۶۷  در کاشان دارای مدرک کارشناسی فیزیک فعالیت خود را در زمینه عکاسی نجومی از سال ۸۹ آغاز کرده و تاکنون رتبه های زیادی در مسابقات بین المللی و ملی  کرده است .
رتبه سوم مسابقه بین المللی عکس زمین آسمان TWAN 2014  دربین 55 کشور، 
 
مدال طلای جشنواره بین المللی عکس خیام 2013 در بین 76 کشور شرکت کننده، رتبه پنجم مسابقه بین المللی عکس زمین و آسمان TWAN 2012 دربین 42 کشور، منتخب وب سایت عکس روز نجومی سازمان فضایی ناسا 2017 ،  انتخاب  و انتشار یکی از آثارش در مجله Sky and Telescope امریکا در سال 2015 ، برگزیده مسابقه بین المللی Panobook Photography Award  در سال 2016  و  منتخب دومین دوره مسابقه بین المللی 35photo Awards از مهمترین عناوین کسب شده این عکاس کاشانی است.
 
انتهای پیام/م

 

عکس هنرمند کاشانی جهانی در آسمان شب درخشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار