دو واحد صنفی متخلف در کاشان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس شبکه دامپزشکی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت :در راستای صیانت از بهداشت و سلامت غذایی شهروندان یک واحد صنفی و یک قصاب پلمپ شد.

عباس شاه میرزایی، افزود: واحد صنفی با استفاده از رنگهای غیرمجاز به عرضه قطعات مرغ تحت عنوان زعفرانی و بصورت فله ای و فاقد بسته بندی اقدام می کرد.
وی تصریح کرد: قصابی نیز کشتارخارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی وعرضه لاشه گاو فاقد مهر و برچسب دامپزشکی داشت. 
رییس شبکه دامپزشکی کاشان،ضبط یک لاشه گاوی غیر قابل مصرف به وزن 190 کیلوگرم از این قصابی را یادآورشد و گفت :این واحد قصابی با  برخورد قاطع شبکه دامپزشکی کاشان پلمپ و از فعالیت آن جلوگیری شد. 
شاه میرزایی، افزود: دامهایی که در کشتارگاه صنعتی کاشان کشتار می شوند توسط دامپزشکان قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار می گیرند و در صورت بروز علائم بیماری، حذف می شوند.
وی با تاکید بر اینکه نظارتی در کشتار قاچاق نیست گفت :به همین دلیل ممکن است برخی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان از طریق مصرف این گوشتها منتقل شوند.
 
به‌گفته‌وی، نظارت بر تمامی مراحل تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی نظیر انواع گوشت قرمز و سفید از جمله وظایف حاکمیتی دامپزشکی می باشد و واحد های صنفی عرضه کننده فرآورده های خام دامی نیز می بایست این فرآورده ها را از مراکز مجاز و با خودرو های مجاز و تحت شرایط بهداشتی حمل و توزیع کنند.
شاه میرزایی،نظارت دامپزشکی بر تمام مراحل مذکور را برای حفظ سلامت غذایی شهروندان دانست و گفت: آنها باید گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و قطعات مرغ را در قالب بسته بندی تعریف شده توسط دامپزشکی تهیه کنند.
 
وی،توجه به شماره کد بهداشتی دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا و همچنین شرایط نگهداری را نیز ضامن سلامت گوشت مصرفی خانوار برشمرد.
 
انتهای پیام/م
 

مرغ هاي رنگ شده درکاشان زیر ذره‌بین دامپزشکی رنگ باخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.