استاندار لرستان با بیان اینکه آزادراه خرم - زال یک پروژه بسیار خوب است، گفت: این پروژه منجر به تعطیلی دو هزار و ۵۰۰ شغل در مسیر پلدختر شد که باید احیاء شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوندبا بیان اینکه سد حوضیان ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برای توسعه شهرستان الیگودرز دارد، اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت صفا نیز ظرفیت بسبار خوبی است و با توجه به اینکه در مسیر جاده خوزستان قرار دارد می تواند بخش زیادی از گردشگران این مسیر را جذب کند.

 وی با بیان اینکه در تخصیص آب کشکان باید این مجتمع در نظر گرفته شود، عنوان کرد: در انتصاب مدیرعامل آب منطقه ای قول گرفتیم که در تخصیص ها منافع استان در نظر گرفته شود حتی اگر استعفا دهد.

 استاندار لرستان با بیان اینکه وقتی لرستان تشنه است نباید آب استان را به دیگر استان ها واگذار کنیم، ادامه داد: این آب حق مردم است و به راحتی از آن نباید گذشت چراکه یک پای گردشگری آب است و بدون آب گردشگری هم لنگ می ماند.

 بازوند با اشاره به اینکه شکل گیری بوم گردی در حوزه گردشگری مستلزم کمک های بدون چون و چرای دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: بوم گردی نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و یک کار عاری است که در تمام استان ها وجود داشته و باعث دیده شدن استان می شود.

 وی با بیان اینکه آزادراه خرم - زال یک پروژه بسیار خوب است، افزود: اما منجر به تعطیلی دو هزار و ۵۰۰ شغل در مسیر پلدختر شد که باید احیاء شوند.

 استاندار لرستان با بیان اینکه باید زیرساخت های مسیر پلدختر فراهم شود، خاطرنشان کرد: برای چهارخطه شدن مسیر راه و شهرسازی به صورت شبانه روز در حال کار است و سایر دستگاه ها نیز باید گزارش دهند که برای احیای این دو هزار و ۵۰۰ شغل چه اقدامی انجام داده اند.

 بازوند با بیان اینکه مسئولان شهرستان پلدختر باید برای این محور سرمایه گذار جذب کنند، یادآور شد: سرمایه گذارانی فراوانی وجود دارد فقط کافی است شرایط را برای سرمایه گذاری آنها فراهم کنیم.

 وی به برخی صحبت ها در رابطه با خطا بودن آمار بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: متولی این آمارها سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که به دو صورت پرس و جوی فصلی و آمار نفوس و مسکن عمل می کند که هر دو اظهارات خود مردم هستند و لرستان تنها استانی بود که هر دو آمار ۱۳ بوده و با هم مطابقت داشت.

 استاندار لرستان رفع بیکاری رامطالبه مردم دانست و ادامه داد: لرستان در اشتغال رتبه ۳۱ کشور بود و با وجود این حجم از سرمایع گذاری به ۲۳ کشور رسیده است.

 بازوند تصریح کرد: بیکاری بالا یکی از موانع ورود سرمایه گذار است چراکه بیکاری بالا نشان دهند مناسب نبودن شاخص کسب و کار در استان است.

 انتهای پیام/م

ایجاد 2 هزار و ۵۰۰ شغل مسیر در پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.