نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شرایط حاکم بر جنوب استان کرمان به گونه ای است که اغلب مردم حرفه کشاورزی وقسمت عمده اشتغال منطقه فصلی است.

اشتغال فصلی در جنوب استان،عامل آسیب پذیری جوانانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  یحیی کمالی پور، درجلسه مهارت آموزی استان  بخش عمده اشتغال جنوب استان کرمان را فصلی دانست وگفت: به همین دلیل، جوانان این منطقه در معرض آسیب های مختلفی قرار دارند و البته تاکنون نیز اقداماتی از سوی سازمان فنی و حرفه ای انجام شده اما اگر از ظرفیت های موجود این مناطق استفاده شود یک تحول بزرگ رقم خواهد خورد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد روزمرگی هستیم که منجر به شکوفایی استعدادهای جوانان جنوب استان کرمان نمی شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه ای به جنوب استان کرمان داشت، گفت: یکی از مشکلات ما در کشور، عدم توسعه متوازن مناطق مختلف است.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس نیز بر تشکیل شورای عالی به منظور توسعه اشتغال و هماهنگی بین بخشی در این مسیر تاکید کرد واظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی به نقش سازمان فنی و حرفه ای تاکید شده است و راه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، از مسیر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و نیز آموزش های دانش بنیان عبور می کند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری نیز بودجه یک هزار و 200 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات در حوزه های مهارتی اختصاص یافته است، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید متواضعانه، آموزش های مهارتی را فراگیرند زیرا این امر منجر به توام شدن علم و مهارت شده و به توسعه اشتغال کمک شایانی می کند.

انتهای پیام/ح

فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت های فنی را بیاموزند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار