سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ایلام گفت: عوامل جامعه شناختی روانشناختی فرهنگی و اقتصادی از عمده علل گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در استان محسوب می‌شود.

 به گــزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار کرد: با اشاره به نتایج تحقیق علمی صورت گرفته توسط اداره برآورد اجتماعی پلیس ایلام از بین معتادین به مواد مخدر صنعتی در سطح استان ؛ عوامل جامعه شناختی روانشناختی فرهنگی و اقتصادی از عمده علل گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در استان محسوب می‌شود که عوامل جامعه شناختی با 38 درصد از این حیث در صدر قرار دارد.


وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر زنگ خطر را در جامعه به صدا در آورده است به طوریکه در بین جوانان و نوجوانان متداول شده و در میان خانواده ها نیز در حال گسترش است.


معاون اجتماعی انتظامی ایلام با اشاره به اینکه امروز بیشتر زندانیان متاثر از مواد مخدر بوده و یا به نحوی با آن در ارتباط هستند، گفت: آنچه که ناراحت کننده است کاهش سن اعتیاد است.


یاسمی با اشاره به تلاش ‌های گسترده پلیس و دستگاه قضایی در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر و لزوم اجرای فعالیت های فرهنگی در این حوزه تاکید کرد و از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی اساتید دانشگاهی و صاحبنظران خواست به این مقوله مهم پا گذاشته و چاره اندیشی کنند.


وی به تحقیق صورت گرفته در رابطه با علل گرایش به مواد مخدر صنعتی در سطح استان ایلام اشاره کرد و گفت: نتیجه مطالعات انجام گرفته در قالب مصاحبه های انجام شده با افراد معتاد ، میزان تاثیرگذاری عوامل جامعه شناختی ، روانشناختی اقتصادی و فرهنگی در گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در استان مشخص شد.


سرهنگ یاسمی اضافه کرد: در این تحقیق علمی عوامل جامعه شناختی با متغیرهایی چون حاشیه نشینی روابط با دوستان ناباب و سکونت در مناطق جرم خیز 38 درصد علل گرایش به مواد مخدر صنعتی را به خود اختصاص داده است.


وی گفت: پس از عوامل جامعه شناختی عوامل دیگری چون عوامل روانشناختی با 30 درصد ، عوامل فرهنگی با 17 درصد و عوامل اقتصادی با 15 درصد از علل گرایش افراد به مواد مخدر صنعتی در سطح استان ایلام سهم دارند.


سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که بایستی به سوء مصرف مواد اعتیاد صنعتی با نگاهی تازه نگریست و در شیوه های برخورد با آن تجدید نظر کرد و به این هشدار مهم توجه نمود که در مواجهه با مواد مخدر صنعتی زمان بسیار مهم است.


وی توجه به نقش خانواده‌ها ، برپایی کارگاه‌های آموزشی، گسترش مراکز مشاوره و مددکاری، افزایش تعامل بین خانواده و اولیای مدرسه را از مهم‌ترین راهکارهای فرهنگی در حوزه مقابله و مبارزه با اعتیاد عنوان کرد.

 

به نقل از:خبرگزاری ایرنا استان ایلام

 
 انتهای پیــام/ع

عوامل گرایش به مواد مخدر صنعتی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.