در صورتی که اتهام خرید رای برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 برای کمیته بین المللی المپیک محرز شود، این کمیته تمام ابزارهای لازم و تحریم را به کار خواهد گرفت.

کمیته بین المللی المپیک اتهام وارده به برزیل را زیر نظر داردبه گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  و به نقل از المپیک ایران توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک قول داد در صورتی که اتهام خرید رای برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 محرز شود، این کمیته تمامی ابزارهای لازم و تحریم را به کار خواهد گرفت. کارلوس نوزمان رئیس کمیته میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 روز سه شنبه پنجم سپتامبر به اتهام نقش داشتن در این طرح به زندان افتاد.

 توماس باخ به سایت خبری این ساید گیمز گفت:کمیته بین المللی المپیک تمامی ابزارها را به کار خواهد گرفت تا این موضوع شفاف شود.

او که برای بازدید از امکانات بازیهای پان آمریکن 2019 به آمریکای جنوبی سفر کرده است گفت: ما موضوع را به طور جدی بررسی می کنیم و شرایط را از نزدیک زیر نظر داریم.

 باخ افزود: به همین منظور ما با تیم تحقیقاتی پلیس فرانسه بیش از یک سال است که همکاری می کنیم.

 پلیس مدعی است که کارلوس نوزمان رئیس تیم میزبانی ریو 2016 رابط بین "منزس" تاجر برزیلی که با نام مستعار "شاه آرتور" شناخته می شود و "لامین دیاک" رئیس سنگالی سابق فدراسیون جهانی دو و میدانی بوده است.

به گزارش روزنامه برزیلی "استادوآ" تیم تحقیقاتی مشکوک است که گروه زیادی از کشورهای آمریکای جنوبی، آسیا و حتی آفریقا در طرح «"خرید رای" نقش داشته اند.

انتهای پیام/

اظهارات رییس کمیته بین المللی المپیک درباره بازی های ریو 2016

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار