وزرای امور خارجه عربستان و روسیه در نشست خبری مشترک درباره مسائل مختلف گفتگو کردند.

الجبیر: ریاض بر موضع خود درباره حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد/ از عراق در جنگ علیه داعش حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی‌اش در جده گفت: هدف مشترکی با روسیه درباره بحران در سوریه داریم. عربستان و روسیه موضع یکسانی در برابر مسایل منطقه ای دارند. ریاض بر موضع خود درباره حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد قطر می داند که چه خواسته هایی از آن مطرح است و خواهان جدیت آن هستیم. تا زمانی که قطر به خواسته ها پاسخ ندهد، موضع ما در برابر آن ادامه خواهد داشت. اگر قطر به حمایت از تروریسم ادامه دهد، تغییری در موضع ما ایجاد نخواهد شد.

 عادل الجبیر افزود: خواهان آغاز روند سیاسی در سوریه هستیم. از تلاش های دولت عراق در جنگ علیه داعش حمایت می کنیم. از موضع روسیه در مسئله بحران یمن استقبال می کنیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست خبری از همه طرفین مناقشه میان برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) درخواست کرد با یکدیگر گفتگوهای مستقیم انجام دهند.

وی افزود: از تلاش های ریاض برای متحد کردن گروه های مخالف سوری حمایت می کنیم. در صورتی که مخالفان سوری با یکدیگر متحد شوند، به موضع گیری دست پیدا خواهند کرد که می تواند باعث پیشرفت در مذاکرات ژنو شود.

انتهای پیام/

 

کنفرانس خبری وزرای امور خارجه عربستان و روسیه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
تزویر و ریا و دروغ و نفاق یکی از خصلت های ثابت آل سعوده و البته تلاش مذبوحانه ای است که عادل الجبیر می کنه ، فکر نکنم حتی یک نفر هم این ادعای این مردک کینه توز را باور کند حتی خود حکومت وهابی آل سعود
آخرین اخبار