نمایش فیلم های منتخب ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدحسین سادات موسوی مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به آغاز نمایش آثار منتخب ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در یزد گفت: افزون بر 200 فیلم در زمینه زیست محیطی به مدت یک هفته در شهرستان های یزد، تفت، ابرکوه، مهریز و اردکان نمایش داده می شود.

سید سادات موسوی با بیان اینکه فیلم های منتخب جشنواره در 2 نوبت صبح و عصر برای مخاطبان نمایش داده می شود ،تاکید کرد: محل نمایس این فیلم ها در یزد اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، تفت، سینما دیدار، اردکان، فرهنگسرای آیت الله خاتمی و در ابرکوه و مهریز هم سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این 2 شهرستان تعیین شد.

سادات موسوی با بیان اینکه تماشای فیلم های جشنواره رایگان است، اظهار کرد: در این جشنواره مفاهیم و مسایل زیست محیطی با استفاده از ابزار سینما و هنر به جامعه منتقل می شود.

نمایش فیلم های منتخب ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و موضوع محوری آن اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار، شهر و حمل و نقل پایدار و انرژی‎های پاک است.

هدف از برگزاری جشنواره فیلم سبز، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست و ترویج و ارتقای سطح کیفی محصول فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست است.

جشنواره فیلم سبز در سال 1377 با شعار  تنها یک زمین داریم، حفظش کنیم آغاز شد.

دور دوم جشنواره سال 1379 با شعار  محیط زیست در آیینه گفتگوی تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار  انسان محور توسعه پایدار و دور چهارم در سال 1384 با شعار  آموزش برای توسعه پایدار برگزار شد.

پنجمین دوره جشنواره با شعار  نگاه دار و محوریت بحران آب بعد از وقفه 11 ساله در اردیبهشت 95 برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.