معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان؛

انتخاب 5 روستا سیستان و بلوچستان به عنوان هدف گردشگری

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: ۵روستا در سیستان و بلوچستان به‌عنوان "روستای هدف گردشگری" انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان   از زاهدان  ،  معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: ۵ روستا در سطح استان در فاز نخست به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شد که به ازای هر یک از آنها ۳۰۰ میلیون ریال به معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان اختصاص پیدا کرد.


بهروز عیسی‌زهی افزود: با برنامه‌ریزی ستاد معاونت صنایع دستی کشور در راستای احیا و توسعه روستاهای هدف گردشگری، 5 روستا در سیستان و بلوچستان در فاز نخست به عنوان روستای هدف صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد.


معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در این مرحله روستاهای "تمین، سنگان و ناهوک" در منطقه بلوچستان و روستاهای "سه کوهه و قلعه‌نو" در منطقه سیستان انتخاب شدند. پس از بررسی‌هایی در زمینه امکان‌سنجی و مطالعه روی این روستاها و بحث نیازسنجی آموزشی که صورت گرفته، اعتباری از سوی معاونت صنایع دستی کشور به میزان 300 میلیون ریال به ازای هر روستا به معاونت صنایع دستی سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرد.


وی گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه‌های آموزشی و احیای رشته‌های صنایع دستی بومی، توسط معاونت و کارشناسان صنایع دستی استان از این روستاها بازدید به عمل آمد و با تعامل به عمل آمده با دهیاری‌های این روستاها مقرر شد فضاهایی برای اجرای دوره‌های آموزشی با عنوان آموزش شاغلان صنایع دستی در اختیار معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد که این دوره‌ها در راستای توانمند کردن هر چه بیشتر صنعتگران روستاهای هدف گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

انتخاب روستاهای سیستان وبلوچستان به عنوان هدف گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار