برنامه های جشنواره ملی هنرهای تجسمی کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، برنامه های بیست و چهارمین جشنواره هنرهای ملی تجسمی جوانان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد رضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  با بیان اینکه براساس تفاهم نامه ای که بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دفتر هنرهای تجسمی کشور انجام شده است، بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کشور، یکی از مهم ترین جشنواره های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 20 تا 23 شهریور در رده سنی 15 تا 24 سال با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان و حضور فعال آنان در جامعه در رشته های هنری در کرمان برگزار می شود، گفت: این جشنواره با حضور 270 نفر عصر دوشنبه با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهداء رسماً آغاز خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره در موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار می شود، افزود: روز سه شنبه و چهارشنبه کارگاه ها و بخش رقابتی که در واقع بخش اصلی جشنواره محسوب می شوند، در هنرستان هنرهای زیبای کرمان برگزار می شود و شرکت کنندگان به تولید آثار می پردازند.
علیزاده گفت: در چهارمین روز جشنواره بازدید میهمانان از مراکز تاریخی کرمان انجام می گیرد و در ساعت 20 آن روز مراسم اختتامیه جشنواره در باغ فتح آباد کرمان با حضور مقامات استانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره انجام می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان رونمایی از فیلم مرحوم امام از نقاشان به نام شهر و دیار کرمان، رونمایی از کتاب موزه هنرهای صنعتی کرمان که با همکاری دفتر هنرهای تجسمی تهران به چاپ رسیده است و تجلیل از پیشکسوتان تأثیر گذار در این حوزه چون:  ابراهیمی، یزدانپناه و خالقی را از برنامه های این جشنواره عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تقریباً از سراسر کشور میهمان داریم و این جشنواره در 9 رشته برگزار می شود، افزود: بالغ بر 800 نفر در روند جشنواره شرکت کردند که از این تعداد 200 نفر انتخاب شدند و در کرمان حضور پیدا می کنند.
علیزاده با بیان اینکه بین این 200 نفر کارگاه ها برگزار و رقابت ها انجام می شود، افزود: در هر رشته 3 نفر انتخاب نهایی خواهیم داشت و از 27 نفر گزینش شده، تقدیر به عمل خواهد آمد.
علیزاده از حضور 70 داور و عوامل اجرایی در این جشنواره که حدود 30 نفر از هنرمندان شاخص کشوری بیشتر در حوزه داوری و نظارت کار می کنند، نیز سخن گفت.
انتهای پیام /ی

برنامه های جشنواره ملی هنرهای تجسمی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار