کریمی‌ قدوسی‌ مطرح کرد؛

هزینه 460 میلیون تومانی ایران برای خرید بازی های یارانه ای/سهم بازی‌های یارانه ای ایران در بازار جهانی

مدیر عامل‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران گفت: سال 94 حدود 460 میلیارد تومان صرف خرید و بازی‌های رایانه‌ای شده است.

هزینه 460 میلیون تومانی ایران برای خرید بازی های یارانه ای/سهم بازی‌های ایرانی در بازار جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی‌ قدوسی‌ مدیرعامل‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران در نشست خبری‌ سومین‌ دوره لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای ایران‌ که امروز در سالن کنفرانس‌ برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: باید ساخت بازی را در کشورمان فعال کنیم‌، برگزاری لیگ‌ بازی‌های رایانه‌ای رویداد بزرگی برای بازدیدکنندگانی که مخاطبان اصلی بازی‌های ملی‌ رایانه‌ای هستند، محسوب می شود؛ در ایران 23 میلیون نفر 70 دقیقه از وقت خود را در روز با انجام بازی های رایانه ای می گذرانند.

کریمی‌ قدوسی‌ با  بیان اینکه امسال سومین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته 2 هزار و 100 نفر و امسال 6 هزار و 605 نفر در بازی‌های لیگ رایانه‌ای ثبت‌نام کرده اند که 10 درصد از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند؛ بیشترین افراد شرکت‌کننده‌ مربوط به بازی کوئینز‌ ‌آف کینگ‌ با  2 هزار و 405 شرکت کننده و در رتبه بعدی بازی فیفا‌ قرار دارد که 2 هزار و 98 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران با بیان اینکه جوایز این دوره از مسابقات 100 میلیون تومان است، افزود: جایزه اصلی بازی کوئینز‌ آ‌ف کینگ‌ یک دستگاه خودرو بوده که نفر برتر بازی کلش‌ قرار است در مسابقات جهانی که در کشور فرانسه برگزار می‌شود از طرف ایران اعزام شده و حمایت همه جانبه از این فرد انجام می‌شود.

کریمی‌قدوسی‌ تأکید کرد: تمام سعی ما این است بازی‌هایی در کشور ترویج کنیم که از نظر محتوایی‌ مورد تأیید وزارت ارشاد‌ باشد، در این راستا همکاری خوبی با وزارتخانه‌های ارتباطات، فرهنگ و ارشاد، معاونت علمی فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان داریم زیرا بازی‌های رایانه‌ای سهمی فرابخشی‌ دارد که بخشی از آن مربوط به شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ است.

وی در خصوص بازی نهنگ‌ آبی‌ افزود: نهنگ آبی‌ یک چالش است و سازندگان‌ آن در روسیه‌ دستگیر‌ شده‌اند و حدود سه ماه است که دنیا از چالش این بازی مطلع شده است‌.

کریمی‌قدوسی‌ عنوان کرد: تمام سعی ما این است که مسابقات نهایی‌ فرانسه که ایرانی‌ها در آن شرکت دارند از طریق شبکه توئیت‌ پخش شود و همچنین مراسم اختتامیه‌ آن برای اولین بار از شبکه سه پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال 94 حدود 460 میلیارد تومان صرف خرید و بازی‌های رایانه‌ای شده است، افزود: نصف این هزینه مربوط به سخت‌افزار و بقیه برای نرم‌افزار بازی‌های رایانه‌ای بوده که سهم کشورمان‌ از بابت فروش بازی‌های رایانه‌ای به صورت آنلاین و یا آفلاین‌ حدود 10 درصد از این میزان است.

35 درصد بانوان ایرانی بازیکن‌ بازی‌های رایانه‌ای هستند

در ادامه مراسم عباس ارضی‌ رئیس لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران، گفت: در این دوره از مسابقات شاهد پیشرفت کمی و کیفی‌ بودیم؛ ایران در بعد بین‌المللی قرار است 10 آبان ماه در ششمین دوره بازی‌های et sport شرکت کند و نفر برتر در رشته کلش‌ با رقبای خود مبارزه‌ می کند.

وی ادامه داد: به کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعداد رشته‌‌های اعزامی از یک رشته به سه رشته‌ اضافه شده است و امیدواریم امسال این رشته‌ها را حفظ کنیم‌.

ارضی‌ ادامه داد: مسابقات جهانی لیگ بازی‌های رایانه‌ای از سال 2003 به میزبانی کشور فرانسه آغاز شده است که  سالانه 50 کشور‌ در آن شرکت‌ می‌کنند؛ سال 2014 ایران در رشته‌ فیفا‌ بهترین مقام را کسب کرده‌ و در سال 2015 مقام چهارمی را که اولین دوره لیگ بوده توسط کشورمان‌ کسب شد.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این لیگ‌ نزدیک‌ شدن به استانداردهای‌ جهانی است، امیدواریم یک دوره از مسابقات جهانی در داخل کشورمان برگزار شود.

ارضی‌ با بیان اینکه امیدواریم در دوره‌های بعدی آشنایی با این بازی‌ها فراگیر‌تر شود، تصریح کرد: 35 درصد از بازیکنان کشورمان‌ بانوان هستند، زنانی که در بازی کنسولی‌ ثبت‌نام کردند حذف نکرده‌ایم‌ و اجازه بازی به آنها داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار