بانک‌های دولتی چین به دلیل فشار‌های بین المللی برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی، معاملات خود را با این کشور متوقف کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه صبح چین، به دنبال آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی، بانک‌های دولتی چین با ایجاد محدودیت تجارت بین دو کشور به دنبال محدود کردن فعالیت‌های هسته‎‌ای این کشور هستند.

مقامات پکن اعلام کرده‌اند که حتی ممکن است موضع سخت تری را در مورد توسعه سلاح‌های هسته‌ای همسایه خود در نظر بگیرند.

در همین راستا، بانک‌های دولتی چین در حال توقف معاملات خود با حساب‌های متعلق به کره شمالی هستند، به طوریکه تقریبا انجام هرگونه تجارت با این کشور غیرممکن شده‌است.

دفاتر سه بانک بزرگ چین شامل بانک ساخت و ساز، بانک دولتی چین و بانک کشاورزی در شهر مرزی شمال شرقی یانجی، استان جیلین، کره شمالی را از افتتاح حساب منع کرده اند.

اگرچه بانک‌های چینی حساب کاربران کره‌ای خود را متوقف کرده‌اند، اما آن‌ها هنوزهم می‌توانند پولشان را از این بانک‌ها برداشت کنند فقط اجازه ایجاد سپرده و یا ارسال پول را ندارند.

لازم به ذکر است که در پی آزمایش هسته‌ای هفته گذشته کره شمالی، سازمان‌های بین المللی نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند و حتی چین روز یکشنبه طرحی فوری برای بررسی میزان اشعه‌های رادیواکتیو در مرز خود با کره شمالی به اجرا گذاشت، اقدام بانک‌های این کشور نیز در ایجاد محدودیت تجارت با کره شمالی در جهت تحریم دولت این کشور صورت می‌گیرد.

 انتهای پیام/

بانک‌های چینی معاملات خود را با کره شمالی متوقف کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار