عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جامعه دینی همه باید با هم خوش اخلاق باشند ودر این خصوص بین جامعه مسلمان و غیر مسلمان باید تفاوتی باشد.

در خانواده اسلامی خداسالاری باید باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  دکتر رحیم پور ازغدی در جمع رابطان خواهر پژوهشگر و هنرمند مساجد کشور گفت: سبک زندگی شیعه علی با غیر شیعه باید تفاوت داشته باشد. در جامعه دینی همه باید با هم خوش اخلاق باشند و نیز بین جامعه مسلمان و غیر مسلمان باید تفاوتی باشد.

وی با اشاره فرهنگ غدیری و اسلام ناب برای زنان، گفت: غدیر به مردان می گوید با زنان تان با ادب، تواضح و عشق خدمت کنید. امیرالمونین خطاب به مردان می فرمایند نگاه تان به زن باید محترم باشد. مردان وظیفه دارند یک زندگی مرفه و مشروع برای زن فراهم کنند و اینگونه خداوند از مردان راضی خواهد بود. تلاش برای یک زندگی شرافتمندانه برای همسر و فرزندان برای مرد واجب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: احترام به زن جهاد فی سبیل الله است. تا می توانید با زنان تان نیکی کنید و صحیح سخن بگویید. حتی اگر زن ظالم است، مرد باید گذشت کند. تحمل کردن همسر بد اخلاق و گذشت و تحمل نسبت به همسر، یکی از وعده های بهشت از سوی خداوند است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به یک اصل غدیری گفت: باید ادب و تواضح در خانواده اسلامی باشد. تنها خداوند عظمت دارد و در جامعه هیچ کسی نباید خود را برتر و دیگری را پست تر بببیند؛ مرد سالاری، زن سالاری و کودک سالاری غلط است زیرا در خانواده اسلامی باید خداسالاری باشد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) شاگرد اول مدرسه ی پیغمبر بود، گفت: هیچ ایرادی به امام (ع) وارد نبوده است، ایشان مرد عالم و عادل هستد؛ اما ایراداتی که از علی( ع ) گرفتند این بود که خلیفه اسلام نباید جوان باشد و اینکه علی (ع) زیاد می خندد و سبک است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خنده رویی از صفات بارز حضرت علی (ع) بود، اشاره کرد: باید متواضح و مودب باشید در حال اینکه مدیری قاطع هستید. مدیریت غیر از تکبر است وحضرت علی اهل شوخی و مزاح بودند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: هرچه که محبت و عشق را در خانواده و جامعه تقویت می کند واجب است؛ از جمله این موارد خوش اخلاقی، محبت کردن، گذشت، کینه و حسادت نورزیدن، ادب، عشق، لبخند، خدمت به یکدیگر و تواضح است.

در ادامه این مراسم جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با بیان اینکه هدف اصلی و اجرای اینگونه برنامه ها آماده کرن کادر جوان و اندیشمند برای آبادانی مسجد است، گفت: مخاطب این دوره ما هنرمندان و پژوهشگران هستندو امیدواریم نتایج این دوره ها را در مساجد ببنیم.

جعفری افزود: برای جذب مردم به مسجد یک راه بیشتر وجود ندارد و آن نیز خدمت به مردم از طریق مسجد است. حمایت از محرومین، آموزش و دیگر خدمات خود را به نام مسجد انجام دهید و تنها این راه است که می تواند پیوند واقعی بین مردم و مسجد را برقرار سازد؛ خدمت به مردم یکی از راه کارهای جلب اعتماد مردم است.


انتهای پیام//ف.م
 

برگزاری اختتامیه دهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در مشهد


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.