نمایندگان عرب کنست (پارلمان) اسرائیل، نقش این رژیم را در کشتارهای ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا در ایالت راخین محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، نمایندگان عرب کنست رژیم صهیونیستی، نقش این رژیم را در کشتار مسلمانان ایالت راخین میانمار از طریق کمک‌های لجستیکی و تسلیحاتی به ارتش این کشور به شدت محکوم کردند. 
 
لیست مشترک عربی (که سیزده کرسی از صد و بیست کرسی کنست را در اختیار دارند) در اظهاراتی به اتفاق اعلام کردند نقش اسرائیل را در کشتار علیه مسلمانان روهینگیا که از طریق کمک رسانی به عاملان این جنایت است، محکوم می‌کنند.
 
روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز چهارشنبه گذشته در مقاله‌ای فاش کرد: با وجود عملیات نظامی نیروهای ارتش میانمار علیه مسلمان روهینگیا در این کشور، دولت اسرائیل به فروش سلاح به ارتش میانمار ادامه می دهد.
 
فراکسیون عرب‌ها در کنست اسرائیل در ادامه تصریح کرد: این فراکسیون اقدام نیروهای ارتش میانمار و گروه‌های وابسته به آنها را در کشتارهای مستمر و عملیات پاکسازی جمعیتی علیه مسلمانان روهینگیا به شدت محکوم می کند.
 
این فراکسیون عملیات نظامی ارتش میانمار علیه روهینگیا را «جنایت جنگی و ضدبشری» توصیف کرد و موضع قاطع نهادهای بین المللی برای جلوگیری از موج «نسل کشی و کوچ اجباری» مسلمانان و همچنین محاکمه عاملان این جنایت را خواستار شد.
 
این فراکسیون از جامعه بین المللی خواست جرائم ارتش (میانمار) علیه مسلمانان روهینگیا و عاملان این جنایت را محکوم کند و به منظور وادار کردن دولت میانمار برای توقف جنایت‌های نیروهایش علیه ساکنان اصلی این منطقه، گام‌های عملی اتخاذ کند.
 
مسئولان رسمی اسرائیل هیچ اظهارنظری در واکنش به موضع نمایندگان عرب کنست، مطرح نکردند.
 
ارتش میانمار از بیست و پنجم اوت (سوم شهریور) امسال، سرکوب و کشتار دسته جمعی  مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را در دستور کار قرار دادند که این مسئله، موجی از محکومیت ها را در جهان به ویژه از طرف مسلمانان در پی داشته است.
 
هنوز آمار مشخصی از شمار قربانیان این نسل‌کشی در دست نیست اما عمران الارکانی فعال سیاسی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: تا دو روز پیش (چهارشنبه) 7354 کشته و 6541 زخمی از آغاز حمله اخیر ثبت شده است.
 
از سوی دیگر، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: طی دو هفته گذشته، بیش از دویست و هفتاد هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به علت حملات اخیر، از ایالت راخین به بنگلادش گریخته اند.
 
انتهای پیام/
 

نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل نقش این رژیم را در کشتار مسلمانان میانمار  محکوم کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار