نماینده ولی فقیه در لرستان:

غدیر روز یأس کفار و دشمنان است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از غدیر به عنوان روز یاس کفار یاد کرد و گفت: اساس اسلام بر محور ولایت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی به تبیین عید غدیر و پیام محوری غدیر پرداخت و اظهار داشت: مهمترین پیام روز عید غدیر، ولایت است.

وی افزود: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و پیامبر اکرم (ص) فرمود:ه اند غدیر، بزرگترین و برترین عید من است و امام صادق (ع) نیز فرمود ه اند که روز غدیر، عید بزرگ خدا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: عید غدیر، عید خلافت و ولایت است و اهمیت این روز برای مسلمین نیز در مسئله ولایت الله، رسول خدا و ولایت معصوم و انسان کامل بر مردم و در مجموع روز سرنوشت سازی است، زیرا در این روز پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان یک انسان کامل به خلافت ولایت منصوب کردند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پیام غدیر، ولایت است، گفت: پیامبر (ص) در این روز فرمودند که ولایت علی، ولایت من است و ولایت من هم ولایت خدا است و اساس اسلام، بر ولایت استوار است.

وی افزود: ولایت دژ مستحکم اسلام و توحید است و اهمیت ولایت به حدی است که دشمنان اسلام و پیامبر تمام اهداف خود را بر این قرار دادند که بعد از پیامبر، اسلام را از بین ببرند، ولی پیامبر امیرالمومنین (ع) را به ولایت منصوب کردند و کفار مایوس شدند که به اسلام ضربه‌ای بزنند. نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: روز غدیر، روز یاس و ناامیدی دشمن و روز اکمال دین و آرامش مسلمانان است.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان کرد: به واسطه ولایت و غدیر، آینده مسلمانان و اسلام، تضمین شد و همین خطبه غدیر هم بهترین دلیل بر اثبات امامت و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: این خطبه، تعیین کننده خط مشی اسلام ناب تا روز قیامت است و خط مشی اسلام هم بر محور ولایت است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ولایت تا روز قیامت استمرار دارد و غدیر حافظ و نگهبان اسلام و ولایت است و لازم است که این خطبه مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

غدیر روز یأس کفار و دشمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.