رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: هدف برگزاری مسابقات گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، تعمیق آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حافظ ابراهیمی اظهار داشت: با برگزاری مسابقات سراسری عطر و بوی قرآن کریم با برگزاری محافل انس با قرآن در فضای شهر‌های استان حاکم شده است که این می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، تعمیق آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است چرا که قرآن کریم بهترین منبع و راهنما برای بشریت است.

ابراهیمی به نحوه برگزاری مسابقات در مراحل مختلف اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته همه ساله مسابقات در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود.

وی به کارنامه درخشان قرآنی استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: وحید وکیلی، حامد ولیزاده، زینب و مرتضی محمدنژاد از قاریان استان هستند که موفق به کسب رتبه‌های بین المللی شده اند، امیدواریم امسال نیز شاهد درخشش متسابقین استان در چهلمین دوره مسابقات باشیم.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف آذربایجان غربی به نبود وقف‌های قرآنی در این استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با میزبانی مسابقات در این استان شاهد وقف‌های قرآنی از سوی خیرین و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.

ابراهیمی در پایان یادآور شد چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۴۹۷ نفر در بخش برادران و ۴۰۰ نفر در بخش خواهران از ۱۱ شهریور ماه تا ۲۶ شهریور ماه در مجتمع حسینیه ثارا... ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقات سراسری قرآن باعث گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.