مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استقبال گسترده از جشنواره شب‌های فرهنگی استان در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استقبال از گروه‌های موسیقی استان در روز اول جشنواره شب‌های فرهنگی هنری در برج میلاد تهران را بی نظیر و گسترده توصیف کرد و این موضوع را حاکی از اقبال مردم به گروه‌های موسیقی استان دانست.

وی افزود: در حوزه های مختلف هنری اعم از موسیقی، نمایشه ای خیابانی، هنرهای تجسمی و شعر، در شب اول برنامه های مختلف و متنوعی اجرا شد. همچنین برنامه تجلیل از تعدادی از فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان مطرح کشوری که خوزستانی هستند هم برای این جشنواره پیش بینی شده است که بخشی از آن در شب اول انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: دو شب برگزاری جشنواره شب های فرهنگی هنری خوزستان در برج میلاد در واقع مقدمه ای برای هفته فرهنگی خوزستان است که بنا است در ماه های آتی در تهران برگزار شود.

جوروند در این خصوص افزود: باتوجه به این که هفته فرهنگی به مدت هفت روز برگزار خواهد شد، دست ما بازتر است و فرصت زیادی برای ارایه بسیاری از فعالیت های هنری و فرهنگی داریم. یکی از مشکلاتی که ما در جشنواره شب های فرهنگی و هنری خوزستان داشتیم، عدم فرصت کافی برای استفاده از گروه های متعدد بود؛ با این حال بنا را بر این گذاشتیم که در این دو شب از برخی گروه ها به صورت محدود استفاده کنیم و در هفته فرهنگی که به زودی برگزار خواهد شد، از گروه‌های بیشتر فرهنگی و هنری خودمان استفاده کنیم.

وی گفت: اگر ما بتوانیم فعالیت های فرهنگی و هنری تمام اقوام خوزستان و شهرهای استان را ارایه کنیم، قطعا جشنواره نیز شکل بهتر و ارزشی تری به خود می گیرد. با تمام این ها، سعی ما بر این است که در همین دو شب نیز تا جای ممکن این اتفاق رخ دهد و از تمام ظرفیت های استان استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درپایان افزود: این نوید را می دهم که به یاری خدا، بزودی اولین جشنواره موسیقی محلی استان را برگزار خواهیم کرد که در این راستا تمهیداتی نیز اندیشیده شده است؛ ضمن این که جریانی که طی این دو شب از سوی گروه‌های موسیقی استان در برج میلاد ایجاد شده است، انرژی مضاعفی به ما داده و ما را برای برگزاری قطعی این جشنواره مصمم‌تر ساخته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار